نماینده مردم تایباد، تربت جام و باخرز در مجلس از تلاش مجلس و دولت برای تبدیل منطقه ویژه اقتصادی دوغارون به منطقه آزاد و نیز آمادگی ریل گذاری فاز اول راه آهن دوغارون به مشهد خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، نماینده مردم شهرستانهای تایباد، تربت جام و باخرز در مجلس شورای اسلامی به برنامه های پیش رو برای توسعه منطقه ویژه اقتصادی دوغارون اشاره کرد و گفت: منطقه ویژه اقتصادی دوغارون راه اندازی شده و گمرک در آن مستقر شده است که با توجه به بازار 9 میلیون دلاری افغانستان تلاش می کنیم با پیگیری های لازم از طریق شورای عالی مناطق آزاد و دولت بتوانیم منطقه ویژه اقتصادی دوغارون را به منطقه آزاد تبدیل کنیم.

غلامرضا اسدالهی تسریع فراهم شدن زیرساختهای لازم از جمله تکمیل بزرگراه مشهد - تایباد - دوغارون و تکمیل راه آهن برای سرمایه گذاری در منطقه تایباد را از فواید این مساله عنوان و تاکید کرد: با ایجاد خط 16اینچی گاز در منطقه ویژه اقتصادی با همکاری بخش خصوصی و گازرسانی به افغانستان گام بزرگی در مراودات و توسعه روابط تجاری و اقتصادی دو کشور برداشته خواهد شد.

وی همچنین از آمادگی 30 کیلومتر از 44 کیلومتر مرحله اول ریل گذاری راه آهن دوغارون به مشهد خبر داد.

نماینده مردم شهرستانهای تایباد، تربت جام و باخرز در مجلس با بیان اینکه اجرای مرحله اول این پروژه ملی 400 میلیارد ریال هزینه داشته است، افزود: این پروژه تاکنون 30 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در صورت تامین اعتبار طی سه مرحله اجرا و ظرف دو سال به بهره برداری خواهد رسید.

اسداللهی شهرستان مرزی تایباد را اولین ورودی از سوی مرزهای شرقی کشور توصیف و ابراز امیدواری کرد: صنعت ریلی هر چه زودتر در این منطقه رونق بگیرد.

وی گفت: اقلیم این شهرستان به کاشت پسته همخوانی دارد که بیشتر کشاورزان باید به سوی توسعه باغات گام بردارند.

این نماینده مجلس نبود اشتغال پایدار، جوابگو نبودن کشاورزی و افت آبهای زیر زمینی را عامل حرکت به سوی تغییر الگوی کشت دانست و بر ایجاد صنایع تبدیلی کشاورزی و صنایعی که ویژگی صادراتی داشته و باعث تولید، رونق صنعت و اشتغال پایدار در منطقه شود تاکید کرد.

وی شهرستان 114هزار نفری تایباد در 225 کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.