عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: با کاهش نرخ سود بانکی و جریان یافتن آن در بخش تولید می‌توان انتظار کاهش تورم و مهار رکود را داشت.

ابوذرندیمی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار داشت: کاهش نرخ سود بانکی به تنهایی نمی‌تواند جذابیت کافی رابرای سرمایه گذاران دربخش تولید داشته باشد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: با کاهش نرخ سود بانکی بازپرداخت سرمایه به مشتریان کار سخت و دشواری می‌شود و با نگرانی‌های بسیاری همراه خواهد بود زیرا جمع آوری تمام نقدینگی سرمایه گذاران نیازمند حجم بسیار زیادی از وجه نقد است که این شرایط در فضای کنونی اقتصاد فراهم نیست.

ندیمی درخصوص اهمیت ایجاد تعادل در تورم نیز گفت: با کاهش نرخ سود بانکی و جریان پیدا کردن آن در بخش تولید وبخش واقعی اقتصاد، می‌توان انتظار کم شدن تورم و مهار رکود را داشت.

وی تصریح کرد: کاهش نرخ سود بانکی یکی از مهمترین موانع برای رسوب منابع به شمار می‌آید که این موضوع باعث بروز مشکلاتی در شارژ نقدینگی در فضای اقتصاد و افزایش بازار دلالی می‌شود.


برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۹
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۸ ۰۴ آبان ۱۳۹۴
بنام خدا:آیا به این موضوع فکر شده است که اگر پس از اعلام کاهش سود مردم خواه خودجوش یا در همراهی با کمپین های احتمالی سپرده های خود را از بانک بیرون کشیده ودر معاملات بنگاهی بکار اندازند(ایجاد تورم) سرمایه واحد های تولیدی از کجا باید تامین شود؟از طریق استقراض از صندوق سپرده ارزی یا جاپ اسکناس؟ایا این موضوع باعث تورم نخواهد شد؟
آخرین اخبار