آزمون پایان دوره آموزش چوقابافی در شهرستان کوهرنگ برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ مديركل ميراث فرهنگی، صنايع دستی و گردشگری استان چهارمحال و بختیاری از برگزاری آزمون پایان دوره آموزش چوقابافی در شهرستان کوهرنگ خبر داد.

بهمن عسگری گفت: این دوره آموزشی از نیمه اول مرداد تا نیمه دوم مهر به مدت دو ماه و با حضور 50 نفر از عشایر علاقمند به صنایع دستی برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه بافت چوقا (چوغا) به عنوان یکی از تن پوش های اصیل مردان بختیاری از جایگاه خاصی برخوردار است افزود: این هنر دستی اصیل و بومی نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی را دریافت و در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده است.

عسگری اظهار داشت: بهترین نوع بافت چوغا که به «کیارسی» معروف است در منطقه بازفت شهرستان کوهرنگ بافته می شود.

وی با بیان قابلیت ها و پتانسیل های بسیار زیاد شهرستان کوهرنگ در زمینه صنایع دستی عشایر گفت: هنرمندان و عشایر منطقه، بافت هایی همچون سیاه چادر، چوغا، نوار وریس، چنته، گلیم، سفره آرایی و ... را تولید می کنند.

مديركل ميراث فرهنگی، صنايع دستی و گردشگری استان چهارمحال و بختیاری، آموزش رشته های بومی و مزیت دار صنایع دستی و گسترش آنها را از اولویت های این اداره کل در بخش صنایع دستی و هنرهای سنتی برشمرد.

شهرستان کوهرنگ، از شهرستان های 9 گانه استان چهارمحال و بختیاری، با 35 هزار نفر جمعیت می باشد که مرکز آن (شهر چلگرد) در فاصله 85 کیلومتری شهرکرد (مرکز این استان) قرار دارد.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.