استاندار آذربایجان غربی گفت : الگوی مقاومت در کشور نهادینه شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ؛ سعادت استاندار آذربایجان غربی در اولین جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان با اشاره به این که تحقق اهداف اقتصاد مقاومتي مورد تاكيد رهبر معظم انقلاب است، گفت: الگوی مقاومت در کشور نهادینه شده است و مردم ایران اسلامی در هر شرایطی حضور خود در صحنه های مختلف را ثابت کرده اند.

استاندار آذربایجان غربی در این جلسه با تاکید بر لزوم تشکیل ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان ادامه داد: این ستاد به نوعی اتاق فکری برای شورای برنامه ریزی و توسعه استان در جهت رشد و پبشرفت آذربایجان غربی و همچنین اجرایی نمودن سیاست های اقتصاد مقاومتی می باشد.

وی با اشاره به مباحث مطرح شده در برنامه های عملیاتی و اجرایی سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی گفت: دولت این برنامه ها را آنگونه که مورد تاکید مقام معظم رهبری است تدوین کرده تا با جدیت در دستور کار دستگاه های اجرایی قرار گیرد.

رئیس ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان با اشاره به فراهم سازی زمینه های حضور مردم در برنامه ها و طرح های سیاست های اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: توسعه و آبادانی استان آذربایجان غربی نیازمند مشارکت و حضور مردم می باشد که بایستی با برنامه ریزی و مدیریت صحیح بتوانیم این مشارکت را پررنگ و سازماندهی نماییم.

وی مشارکت مردم در قدرتمند شدن نظام جمهوری اسلامی را مور تاکید قرار داد و افزود: اگر ایران اسلامی امروز علی رغم سختگیریها و تحریم ها در عرصه های مختلف بین المللی توانسته است موفق و پیروز باشد به خاطر حضور مردم در صحنه های مختلف سیاسی ، اجتماعی و اقتصادی کشور است.

سعادت همچنین با اشاره به تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی بدون پول نفت گفت: ایجاد اشتغال، توسعه صادرات غیرنفتی و تکیه بر منابع و مشارکت های مردمی از راهکارهای مهم تحقق این امر است.

استاندارآذربایجان غربی با یادآوری سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی نیز اظهار نمود: می توان با شناسایی توانمندی های استان و همچنین عمل به منویات مقام معظم رهبری، این استان را بصورت خود کفا و بر اساس سیستم درآمد هزینه اداره کرد.

وی با تاکید بر این که دستگاههای اجرایی استان، تحقق اقتصاد مقاومتی و سیستم درآمد و هزینه را با جدیت بیشتر دنبال کنند گفت: دستگاههای اجرایی استان تحقق اقتصاد مقاومتی را با جدیت بیشتری دنبال و از ظرفیت های درآمدی استان در این خصوص استفاده کنند.

گفتنی است در این جلسه مدیران و اعضای ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان به بحث و تبادل نظر و همچنین ارائه پیشنهادات برای اجرایی نمون سیاست های اقتصاد مقاومتی در استان پرداختند.

انتهای پیام/ ت
برچسب ها: استاندار ، ارومیه ، اقتصاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.