رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: لایحه شوراهای حل اختلاف مطابق اصل هشتاد و پنجم قانون اساسی به کمیسیون قضایی ارجاع و طی جلسات طولانی و متعدد در کمیته و نهایتاً در کمیسیون تصویب شد.

لایحه شوراهای حل اختلاف در کمیسیون قضایی تصویب شدالهیار ملک‌شاهی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: لایحه شوراهای حل اختلاف مطابق اصل هشتاد و پنجم قانون اساسی به کمیسیون قضایی ارجاع و طی جلسات طولانی و متعدد در کمیته و نهایتاً‌ تصویب شد و در حال حاضر لایحه آماده ارائه به مجلس برای تصویب است.

وی در ادامه گفت: نهاد کمیسیون قضایی در مورد زمان اجرای آزمایشی این لایحه بر اساس اصل هشتاد و پنجم قانون اساسی 3 سال است، تا نواقص و اصلاحات این قانون در این مدت خود را نشان دهد تا به صورت دائمی بعداً تصویب شود.

ملک‌شاهی عنوان کرد: البته این لایحه اصلاحاتی نیز داشته که کار آن با فوریت انجام شده و در حال حاضر در اولویت مجلس قرار دارد که بعد از تصویب شدن در مجلس برای مصوب شدن نهایی به شورای نگهبان ارائه شود.

وی گفت: این لایحه صلاحیت شوراها را در دو دسته یکی بررسی‌ها بر مصالحه که این هیچ محدودیتی ندارد و تمامی موضوعات برای مصالحه جزو جرایم است که صرفاً جنبه عمومی دارند و دیگری تلاش برای ایجاد صلح و سازش را بیان می‌کند.

ملک‌شاهی افزود: شرایط اعضای شورای حل اختلاف، نحوه پاداش به اعضای شورا در این قانون بیان شده و پیشنهاد کمیسیون حقوقی این بوده که پرداخت حداقل دستمزد و نحوه نظارت بر شوراها را در این لایحه تصویب کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۷ ۱۰ آبان ۱۳۹۴
با سلام
واقعا داره در حق این شورای حل اختلافی ها ظلم میشه این همه کار انجام میدن وزحمت میکشن اون هم با ماهی صدوپنجاه هزار تومان اخه خدا وکیلی خودتون باشین با این حقوق کار میکنین من خودم عضو این شورا هام ولی یه بازنشسته ام نیازی هم به این پول ندارم واسه سرگرمی میرم ولی بعضی ها رو میشناسم به خاطر نبودن کار با این حقوق دارن این زندگی های پر خرج رو میگذرونن که فقط به این امید که کی استخدام بشن
امیدوارم تکلیف این بندگان خدا مشخص بشه و از این بلاتکلیفی در بیان
آخرین اخبار