یک کارشناس اقتصادی گفت: سیاست‌های انقباضی حوزه مالی بر تورم اثرگذار بوده و کاهش آن را رقم زده اما به لحاظ قدرت خرید پایین افراد جامعه مستلزم سیاست انبساطی هستیم.

فرشید سیم‌بر کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،گفت: در شرایط حاضر قدرت خرید مردم به دلیل تورم آنچنان مساعد نیست و از طرفی عدم افزایش حقوق و دستمزدها، هم‌پای تورم چنین شرایطی را رقم زده است.

وی افزود: کاهش چشمگیر اشتغال به خصوص در نسل جوان که درآمدی ندارند موجب کاهش قدرت خرید شده است و عرضه‌کنندگان به دلیل افت کاهش خرید افراد جامعه اجناس خود را نمی‌توانند به فروش برسانند این عوامل سبب می‌شود قدرت خرید عامه مردم کم و در این راستا صنایع  با تمام ظرفیت کار نکنند.

همچنین در این خصوص رضا مقدس کارشناس اقتصادی نیز گفت: سیاست‌های انقباضی حوزه مالی بر تورم اثرگذار بوده و کاهش آن را رقم زده اما به لحاظ قدرت خرید پایین افراد جامعه مستلزم سیاست انبساطی هستیم.

وی افزود: سیاست‌های پیش‌بینی شده دولت ،قدرت خرید متقاضی را افزایش خواهد داد اما در زمینه تولید به دلیل سیاست انقباضی زمینه رکود فراهم شده که با پیش‌بینی‌های دوران جدید دوران رونق را شاهد خواهیم بود.

وی در پایان تصریح کرد: روی آوردن به اقتصاد مقاومتی و کاهش واردات کالاهای مصرفی و تمرکز بر تولید ملی  اثرگذار است اما نیاز به حمایت و زمان طولانی دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار