دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قلعه گنج گفت: یکی از برکات ماه محرم کاهش چشمگیر وقوع جرایم و آسیب‌های اجتماعی است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، مسلم سالاری دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قلعه گنج روز جمعه بیان کرد: یکی از برکات ماه محرم کاهش چشمگیر وقوع جرایم و آسیب‌های اجتماعی است.

سالاری افزود: منبرهای مذهبی و سخنرانی‌های دینی همواره یکی از مهم‌ترین ابزارهای تحقق هویت اسلامی در جامعه هستند که باید در جهت این امر تلاش کنند.

وی تصریح کرد: پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی یکی از مهم‌ترین راه‌های مقابله با جرایم است و همچنین با بررسی‌هایی که انجام شده بین پایبندی‌های مذهبی و عدم گرایش به انحراف‌های اجتماعی و بزهکاری ارتباط مستقیم وجود دارد.

وی گفت: استفاده مناسب از ظرفیت آیین‌ها و هیات های مذهبی در ایام محرم می‌تواند فرصت مناسبی برای آگاه‌سازی مردم باشد زیرا مخاطبان گسترده‌ای در این برنامه‌ها حضور می‌یابند و اینجاست که باید با کار کارشناسی و برنامه‌ریزی در زمینه ارتقای آموزه‌های پیشگیری از وقوع آسیب‌های اجتماعی تلاش کنیم.

دادستان قلعه گنج ادامه داد: باید با برنامه‌ریزی مهم‌ترین آسیب‌های مبتلا در منطقه در سرفصل‌های مناسب تدوین شود و در اختیار مبلغان دینی برای طرح در آیین‌های مذهبی قرار گیرد.

وی گفت: نزاع‎های خیابانی که در بیشتر موارد به ضرب و شتم منجر می‌شود در ماه محرم به تبع فضای معنوی، کاهش قابل توجهی داشته است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.