بیش از 16 هزار تن گندم از گندمکاران پلدشت خریداری شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ؛مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پلدشت گفت: امسال 16 هزار و 250 تن گندم مازاد بر مصرف گندمکاران شهرستان پلدشت توسط مراکز خرید و جهت برطرف کردن نیازهای خودمصرفی از قبیل تهیه آرد محلی، بذور کشت پاییزه و... خریداری شده ‌است.

قاسم تاروردی زاده با بیان اینکه تولید گندم در شهرستان پلدشت 4 برابر نیاز این شهرستان است، اظهار داشت: مصرف سالانه مردم پلدشت 3 هزار و 850 تن است.

وی توضیح داد: با توجه به اینکه شهرستان پلدشت یکی از شهرهای مهم آذربایجان غربی در زمینه کشت و تولید گندم است، در این خصوص مراکز خرید گندم نیز در این شهرستان امسال توانستند به خوبی گندم مازاد بر مصرف را از گندمکاران خریداری کنند.

تاروردی زاده با بیان اینکه بخش عمده‌ای از مطالبات گندمکاران پرداخت شده‌است، تصریح کرد: تا کنون 99 درصد مطالبات گندمکاران پلدشت پرداخت شده‌است و مابقی مطالبات گندمکاران نیز به زودی پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به افزایش میزان خرید گندم از گندمکاران در سال جاری اظهار داشت: در سال جاری، 16 هزار و 250 تن گندم از گندمکاران شهرستان پلدشت خریداری شده‌است که در این زمینه شاهد رشد چهار برابری نسبت به سال گذشته هستیم.

تاروردی زاده با بیان اینکه امسال تلاش شده تا در خرید گندم مرغوبترین آن را خریداری کنیم، خاطرنشان کرد: امسال به دلیل بهبود وضعیت آب و هوایی و مبارزه با آفات و بیماری ها و علف های هرز گندم و همچنین نظارت بر مدیریت مزارع توسط کارشناسان ناظر، گندم تولیدی شهرستان از مرغوبیت قابل‌توجهی برخوردار بود.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.