دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی از حمایت این ستاد جهت تحقیقات و فناوری‌های مرتبط برای رفع آلودگی‌های نفتی دریا خبر داد.

محمدسعید سیف، دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی در گفتگو با خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان  اظهار کرد: ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش دریایی وظیفه‌ای در برنامه‌ریزی برای از بین بردن آلودگی‌های نفتی دریاها ندارد ولی به دلیل اهمیت این موضوع حتماً از تحقیقات و فناوری مرتبط حمایت می‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد: برای از بین بردن آلودگی‌های نفتی، گام اول پایش و شناسایی آلودگی‌ها است و از انواع سنسورها و شناورهای هوشمند برای از بین بردن آلودگی‌های نفتی می‌توان استفاده کرد.

سیف خاطرنشان کرد: با یک همکاری مشترک با سازمان محیط زیست دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش بنیان می‌توانیم فعالیت‌هایی را در این خصوص انجام بدهیم.

دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی با اشاره به محورهای همکاری این ستاد با محیط زیست عنوان کرد: انواع روش‌های پایش وضعیت آلودگی دریاها و همچنین تجهیزات و شناورهای ویژه می‌تواند محورهای همکاری ستاد توسعه صنایع دانش بنیان دریایی با محیط زیست باشد.

سیف در ادامه افزود: در بخش جمع‌آوری و مبارزه با آلودگی دریاها بیشتر شناورها جمع‌آوری آلودگی نفتی هستند که نمونه‌هایی از آن در کشور وجود دارد و با ساخت شناورهای جدید می‌توان از فناوری‌های جدید استفاده کرد.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۸ ۳۰ مهر ۱۳۹۴
تمام فاضلاب های خانگی وصنعتی و بیمارستانی وارد دریای خزر میشوند