همایش بزرگ امر به معروف و نهی از منکر در گرامیداشت هفته امر به معروف و نهی از منکر در حسینیه رستگاران دهگلان برگزار شد.

به گزارش خبر نگارگروه استانهای  باشگاه خبر نگاران جوان از  سنندج، حجت‌‌الاسلام سیدمحمد حسینی‌شاهرودی باحضور در این همایش گفت:شهرستان دهگلان به تبع از استان کردستان نماد پیوند و وحدت ملی است و این جای خوشحالی دارد که این مردم وحدت خود را حفظ کرده و در راستای تقویت آن تلاش می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان در ادامه به فلسفه قیام عاشورا اشاره کرد و با عنوان این مطلب که احیای دین اسلام و احیای فریضتین امر به معروف و نهی از منکر هدف اساسی و اصلی قیام امام حسین(ع) بود، تصریح کرد: امام حسین(ع) می‌فرمایند که من برای احیای امر به معروف و نهی از منکر قیام کردم.

 وی همچنین تصریح کرد: امام شافعی، امام حسین را حق و دشمنان وی را ناحق خطاب کرده است و فرموده‌ که این افراد در مقابل جنایتی که با قتل امام حسین(ع) مرتکب شده‌اند، چه پاسخی دارند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان یادآوری کرد: امام شافعی‌(رض) در جای دیگری در سخنانش می‌فرماید که من به چیزی رسیده‌ام که محبت اهل بیت (ع) جزو دین است و اگر من به واسطه عشق به اهل بیت (ع) گناهکار می‌شوم، هرگز از این گناه توبه نخواهم کرد.

حجت‌الاسلام حسینی‌شاهرودی در بخش دیگری از سخنان خود به دشمنی آمریکا و صهیونیست‌ها و غرب در برابر ایران اشاره کرد و گفت: آمریکا در حالی که نتوانست در جنگ نظامی علیه ایران به پیروزی برسد، راه‌های دیگری در دشمنی را برگزیده است.

وی گفت: گروه‌های تکفیری و داعش که براساس آموزه‌های وهابیت که هیچ سنخیتی با انسانیت و قانون اسلام ندارد، ایجاد شده است، سنی و شیعه برای آنان تفاوتی ندارد و تنها هدف آنان چهره‌ای خشن از اسلام و نابودی دین اسلام است.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان اضافه کرد: یکی از شروط پذیرش افراد در داعش، اعتراف به کافر بودن است و این مصداق همان تفکری است که علیه سنی و شیعه و در کل، دین اسلام جبهه گرفته است.

حجت‌الاسلام حسینی‌شاهرودی گفت: عربستان تجهیزات نظامی مستعمل اسرائیلی را می‌خرد و در اختیار داعش قرار می‌دهد تا جنایات آنان در بین مسلمانان تقویت شود و باید گفت: عربستان مجری برنامه‌های امریکا و رژیم صهیونیستی است و خدمتی که عربستان به اسرائیل کرد، آمریکا نکرده است.

وی تصریح کرد: از طرف دیگر، ارتش‌های بزرگ منطقه به خاطر مقابله با داعش و گروه‌های تکفیری با پشتیبانی عربستان و چند کشور دیگر عربی درگیر هستند و این بزرگترین خدمت عربستان به اسرائیل در تامین امنیت اسرائیل است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان در پایان سخنان خود گفت: امروزه مشکل جهان اسلام عوض شدن جای دوست و دشمن است به گونه‌ای که اکنون اسرائیل و امریکا دوست عربستان شده‌اند و کشوری مانند ایران را که در دفاع از مظلومان جهان زبان‌زد است، دشمن خود می‌پندارند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.