نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: عزای امام حسین(ع) موجب عزت بخشی به مسلمانان است و مسلمان واقعی نباید از عزای آن حضرت دور باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، حجت الاسلام سیدمحمد حسینی شاهرودی،گفت: مسلمانان خدای واحد دارند و یک امت واحده نیز باید باشند.

وی افزود: مبحث کربلا و عاشورا فقط مختص به شیعیان نیست و در سیره همه مسلمانان مبحثی به نام عزای امام حسین(ع) وجود دارد.

نماینده ولی فقیه در کردستان بیان کرد: مودت به امام حسین(ع) محور وحدت مسلمانان است که این مودت باید ابراز شود.

وی با اشاره به اینکه امام حسین(ع) مظهر وحدت است، ادامه داد: اهل بیت(ع) در طول زمان حیات خود هیچگاه مایه‌ی افتراق نبوده‌ و همیشه به وحدت توصیه کرده‌اند.

وی منشا تفرقه را اغراض سیاسی دانست که برخی از کشورهای اسلامی با سیاست‌های اشتباه خود به این مسئله دامن زده‌اند.

حجت الاسلام حسینی شاهرودی در ادامه با بیان اینکه مسلمان هیچگاه ذلت نمی پذیرد، افزود: عزای امام حسین(ع) موجب عزت بخشی به مسلمانان است و مسلمان واقعی نباید از عزای آن حضرت دور باشد.

وی همچنین به ارادت مردم اهل سنت استان کردستان به اهل بیت و بویژه امام حسین(ع) اشاره و بیان کرد: امام شافعی(رض) به حدی محب اهل بیت بود که به ایشان تهمت رافضی بودن را زدند.

نماینده ولی فقیه در کردستان افزود: اشعار امام شافعی پیرامون امام حسین(ع) و اهل بیت باید بازگو و در میان مردم منتشر شود.

وی گفت: خوشبختانه مردم اهل سنت و تشیع استان کردستان با هم دیگر در عزاداری‌ها شرکت می کنند و این مسئله منشا وحدت مسلمانان است.

حجت الاسلام حسینی شاهرودی در پایان با بیان اینکه باید پیام‌های عاشورا به درستی برای مردم بیان شود، گفت: باید بیشتر به فلسفه قیام امام حسین(ع) در هیئت‌های عزاداری پرداخته شود.

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.