با توجه به اینکه مواردی از بیماری تب برفکی در سطح بعضی از شهرستانها مشاهده شده است لذا دامداران باید نکات بهداشتی و قرنطینه ای دامپزشکی را به دقت رعایت کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی استان گفت: با توجه به اینکه هم اکنون مرحله دوم واکسیناسیون تب برفکی در سال 94 در حال اجرا است، دامداران با هماهنگی شبکه های دامپزشکی نسبت به تهیه واستفاده از واکسن بهاء دار وارداتی اقدام کنند.

محسن عابدزاده افزود: واکسیناسیون توسط اکیپ های دامپزشکی بصورت رایگان انجام می گیرد و دامداران تا اطلاع ثانوی از خرید و فروش گاو وگوساله وگوسفند وبز خصوصا از بازار های دام غیر مجاز خودداری کنند.

وی ادامه داد: همچنین باید از ورود افراد متفرقه به محوطه دامداری ها جلوگیری و از خرید دام از میادین دام یا خارج از شهرستان و استان تا اطلاع ثانوی خود داری شود.

وی گفت: ضد عفونی خودرو های حمل دام به مقصد کشتارگاه و خودرو های حمل علوفه و شیر بصورت روزانه الزامی است.

 عابدزاده به ضد عفونی محوطه دامداری با فرمالین یا آب آهک تازه توصیه کرد و تخریش و زخم دهان و زبان و لثه لنگش -زخم روی پستان را از علائم تب برفکی ذکر کرد و از دامداران خواست به محض مشاهده هر یک از این علائم با دامپزشکی شهرستان تماس حاصل کرده و یا مراتب را با شماره سامانه پیام کوتاه روابط عمومی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی به شماره 300001512 اطلاع رسانی نمایند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.