سخنگوی ستاد مبارزه با دوپینگ اعلام کرد که تست‌های دوپینگ در سال منتهی به المپیک، دقیق‌تر است.

رامین طباطبایی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سایر حوزه‌های گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره فعالیت ستاد مبارزه با دوپینگ در سال منتهی به المپیک گفت: فعالیت ستاد مبارزه با دوپینگ در سال منتهی به المپیک ریو، هم در بخش نمونه‌گیری هم بخش آموزش و پیشگیری چند برابر شده است.
 
ما نمونه‌ها را یک‌و‌نیم برابر کرده‌ایم. این ستاد از ابتدای سال 2015،844 تست گرفته است.
برحسب قانون توزیع نمونه‌گیری، مصوب شورای مرکزی ستاد مبارزه با دوپینگ از اکثریت رشته‌ها  نمونه‌گیری شده است تا بتوانیم، پایش دقیقی را داشته باشیم.
هدف ستاد مبارزه با دوپینگ، اعزام کاروان المپیک ریو با سلامت کامل، مانند دوره گذشته است.
 
طباطبایی درباره تعداد نتایج مثبت آزمایش‌ها گفت: از 844 تست دوپینگ، تست 20 مورد مثبت اعلام شده یعنی 5/2 درصد

سخنگوی ستاد مبارزه با دوپینگ در ادامه افزود: تست‌های امسال هوشمند است. ستاد سعی کرده است در مسابقات مهم، مثل رقابت‌های انتخابی المپیک یا مسابقاتی که احتمال کسب رکورد وجود دارد حضور یابد.
 
وی درباره علت بالارفتن نتایج مثبت تست‌های دوپینگ اظهار کرد: علت بالارفتن نتیجه‌ی مثبت تست‌های دوپینگ، دقیق‌شدن تست‌ها، تعداد زیاد آن‌ها و حساسیت ستاد است.
 
آمارها به نسبت کشورهایی مثل، مالزی، سنگاپور و ترکیه پایین‌تر است.

وی درباره رشته‌هایی که تستشان مثبت بوده بیان کرد: 7 مورد بسکتبال و بقیه از رشته‌های تیراندازی، دومیدانی، پرورش اندام،بوکس و ... بوده است.
 
طباطبایی در پایان اضافه کرد: ش تست دوپینگ مثبت بوده است طبق قوانین 4 سال محروم است و طبق تصویب شورای صدور رای تا 21 روز فرصت دارد از طریق استیناف اقدام کند.

ش باید اسناد محکمی برای تخفیف داشته باشد از میان افرادی که تستشان مثبت بوده است یک نفر المپیکی ودر رشته‌ی دو میدانی است. ما از ورزشکاران المپیکی هنگام اعزام و ورزشکارانی که شانس سهمیه دارند، باز هم تست دوپینگ خواهیم گرفت.

*برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جواناینجاکلیک کنید.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار