وزیر ورزش و جوانان منطق تشکیل فدراسیون های ویژه معلولان را ترغیب آن ها برای حضور دراجتماع عنوان کرد.

به گزراش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، محمود گودرزی در نشستی که با لمکه مشاور ویژه دبیر کل سازمان ملل متحد در محل وزارتخانه داشت به بخشی از فعالیت های فدراسیون ورزشی جانبازان و معلولان و کمیته ملی پارالمپیک اشاره کرد و گفت:

اساساً منطق تشکیل فدراسیون های ویژه معلولان، ترغیب آن ها برای حضور دراجتماع است ومادر تلاشیم تا این فضا را برای معلولان و جانبازان ایجاد کنیم؛ خوشبختانه دولت تدبیر وامید نیز حمایت گسترده ای از ورزش معلولان دارد.

وی با توضیح این موضوع که گسترش فعالیت های عمومی ورزشی منتج بر حضور در رویدادهای مهم بین المللی می شود خاطرنشان ساخت: کاروان ورزشی معلولان و جانبازان ما در بازی های آسیایی اینچئون توانست عنوان چهارمی را با اقتدار کسب کند.

محمود گودرزی در ادامه محدودیت زیر ساخت های ورزشی ویژه معلولان و جانبازان را یکی از عوامل بازدارنده توسعه ورزش این بخش دانست و گفت: ما هم محدودیت هایی داریم، اما به دنبال رفع این مشکلات هستیم و امیدواریم بتوانیم زمینه رشد و توسعه ورزش معلولان را درکشورمان مهیا کنیم.

وزیر ورزش و جوانان در جریان این گفت و گو به تلاش های ایران برای دستیابی به ورزش پاک اشاره کرد و با تاکید به مبارزه با دوپینگ، تصریح کرد: ما به طور جدی با مساله دوپینگ مبارزه می کنیم و در خصوص کنترل این موضوع به طور مستمر، ورزشکارانمان را کنترل می کنیم.

وزیر ورزش و جوانان همچنین توسعه ورزش بانوان را یکی از اهداف این وزارتخانه اعلام و اظهار کرد: تمامی زیر ساخت ها به منظور حضور زنان کشورمان در فضاهای ورزشی مهیا شده است تا آن ها با حفظ ارزش های ملی و دینی بتوانند فعالیت خود را پیگیری کنند.

او با مهم خواندن حضور بانوان مسلمان در رویدادهای مهم ورزشی از لمکه خواست تا در دیدار با رؤسای جهانی فدراسیون های ورزشی، امکان حضور زنان مسلمان را با نوع پوشش اسلامی در همه عرصه ها، مطرح کند..

به اعتقاد محمود گودرزی باید نگاه تبعیض آمیز در رویدادهای بین المللی و محدودیت حضور بانوان محجبه در میادین جهانی ورزشی باید از بین برود و بانوان مسلمان بتوانند در این رقابتها شرکت کنند.

وی در عین حال افزود: نگاه صلح آمیز به دنیا مساله ای است که ما علاقمند توسعه آن در جهان هستیم ؛ همان شعار و پیشنهاد جهان عاری از خشونت که سال گذشته توسط رییس جمهوری ما در سازمان ملل مطرح شد.

وزیر ورزش و جوانان با بیان این که ورزش محیطی مناسب برای گسترش صلح است، گفت: ما به دنبال این امر مهم هستیم و قطعاً دراین رابطه دوست داریم با شما که سفیر صلح هستید همکاری نزدیکی داشته باشیم.

گودرزی ضمن قدردانی از دیدگاه های مشاور ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد، اظهار داشت: امیدوارم بتوانیم نگاه هایمان را برای ایجاد دنیایی پر از صلح و دوستی، نزدیک کنیم.

انتهای پیام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار