در زمینه سلامت مردم با کسی شوخی نداریم و سلامت مردم خط قرمز ماست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ؛ معاون غذا و داروی دانشگاه علوم‌ پزشکی استان آذربایجان‌غربی اظهار داشت: افزایش دغدغه و سوالات شهروندان از سلامت، نشان از افزایش آگاهی و انتظار جامعه است که این خود نشان از پیشرفت یک جامعه است.

ملکی نژاد گفت: افزودن روغن‌های گیاهی و پالم موضوع چالش برانگیز در کل کشور بود و وزارت بهداشت به منظور حذف عوامل مخاطره برانگیز سلامت مردم، افزودن هر گونه چربی‌های گیاهی به مواد لبنی را ممنوع اعلام کرد.

وی در خصوص وضعیت استان در خصوص استفاده از چربی‌های گیاهی گفت: مواد لبنی استان فاقد هر گونه روغن‌های گیاهی و پالم است. در تمام واحدهای تولیدی لبنی استان که مستمر مورد پایش و بازرسی‌های کارشناسی انجام می‌شود موردی از وجود روغن پالم گزارش نشده است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم‌ پزشکی استان آذربایجان‌غربی در خصوص دقت بالای بازرسی‌های واحدهای تولیدی نیز گفت: در چند روز گذشته تخلفی توسط یکی از واحدهای لبنی استان در محصول خامه مشاهده شده بود که موضوع با حساسیت ویژه توسط کارشناسان این معاونت پیگیری و نمونه برداری‌های لازم انجام شد و خط تولید واحد تولیدی متخلف تا رفع کامل مشکلات بهداشتی پلمپ شده است.

ملکی نژاد به دلیل عدم اتمام مراحل قانونی به نام این واحد تولید مواد لبنی اشاره نکرد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم‌ پزشکی استان آذربایجان‌غربی افزود: در زمینه سلامت مردم با کسی شوخی نداریم و سلامت مردم خط قرمز ماست.

وی با اشاره به پتانسیل‌های موجود در استان گفت: با اجرای طرح تشدید نظارت مواد لبنی در استان که هم نمونه‌برداری و هم دفعات بازرسی از واحدهای تولیدی به صورت چشمگیر افزایش یافته؛ و همچنین استان آذربایجان غربی جز معدود استان‌هایی است که می‌تواند در فرآوردهای لبنی روغن‌های گیاهی را تشخیص دهد لذا شهروندان با اطمینان و خیال راحت از محصولات لبنی تولید استان مصرف نمایند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.