دادگاهی در اردن 7 شهروند این کشور را به اتهام تبلیغ برای داعش و همکاری با این گروه تروریستی به حبس محکوم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، دادگاهی در اردن هفت اردنی را به جرم همکاری با سازمان تکفیری صهیونیستی داعش به یک تا سه سال حبس محکوم کرد.

دادگاه امنیت کشور اردن در جلسه ای علنی پنج متهم را به اتهام «استفاده از شبکه ها و وسائل ارتباطی برای ترویج افکار گروههای تروریستی» ( با اشاره به سازمان داعش) به سه سال حبس محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از امان ، این دادگاه همچنین دو متهم دیگر را به اتهامی مشابه به یک سال حبس محکوم کرد.

این افراد متهم بودند که از «شبکه هایی اینترنتی و ارتباط جمعی مانند فیسبوک و واتس اپ و از طریق انتشار کلیپهای مبارزاتی ، گفتگوها ، سرودها و بیانیه های صادر شده از طرف سازمان داعش و تبلیغ بیعت با ابوبکر البغدادی سرکرده این سازمان، برای حمایت از سازمان تروریستی داعش استفاده کرده اند.»

یکی از این متهمان امسال در شهر حلب سوریه به داعش پیوسته و پس از آن به اردن برگشته بود تا افکار این سازمان را ترویج کند.

اردن می گوید بیش از یک میلیون و 400 هزار سوری از جمله 600 هزار نفر که به عنوان آواره از آغاز بحران سوریه در مارس 2011 تاکنون ثبت شده اند به این کشور پناه برده اند.

اردن تدابیر خود را در مرز با سوریه تشدید کرده و دهها تکفیری را که برای ورود به خاک سوریه و جنگیدن در آنجا تلاش می کردند بازداشت کرده است.

یک از رهبران جریان سلفی در اردن گفت صدها نفر از اعضای این جریان در سوریه می جنگند.
اردن اخیرا همچنین تدابیر امنیتی خود را بر ضد «ترویج افکار افراطی» به عنوان بخشی از تلاش بر ضد سازمان داعش تشدید کرده است.
 
انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار