رییس کمیسیون ویژه نظارت و امر به معروف و نهی از منکر شورای اسلامی شهر مشهد گفت: قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده و اکنون لازم اجرا می‌باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ حجت الاسلام و المسلمین علی اصغر لطفی در بیست و هفتمین جلسه کمیسیون ویژه نظارت و امر به معروف و نهی از منکر حادثه عظیم عاشورا را یادآور حماسه حضرت امام حسین(ع) عنوان کرد و افزود: حادثه عظیم عاشورا درس بزرگی از مدیریت عواطف و احساسات تا مدیریت بحران عظیم آن روز است که موجب شده یک نمایشگاه دائمی برای تمامی اقشار با هر سن و جایگاهی برپا گردد و همین موضوع می تواند دلیلی بر لقب مصباح الهدی بودن ایشان باشد .

وی اظهار کرد : مقام معظم رهبری خیلی شفاف و صریح به نقش خواص اهل حق و بر پندآموزی از عبرت‌های عاشورایی تاکید کرده‌اند که باید مورد توجه جدی تمام مردم و مسئولان قرار گیرد.

رییس کمیسیون ویژه نظارت و امر به معروف و نهی از منکر شورای اسلامی شهر مشهد اظهارکرد: بر اساس ماده4 قانون امر به معروف و نهی از منکر، مراتب امر به معروف و نهی از منکر، قلبی، زبانی، نوشتاری و عملی است که مراتب زبانی و نوشتاری آن وظفه آحاد مردم و دولت می‌باشد و مرتبه عملی آن در موارد و حدودی که قوانین مقرر کرده تنها وظیفه دولت خواهد بود.

حجت الاسلام لطفی همچنین با اشاره به نقش مردم در امربه معروف و نهی از منکر عنوان کرد: در ماده 8 این قانون نیز آمده است که مردم از حق دعوت به خیر، نصیحت، ارشاد در مورد عملکرد دولت برخوردارند و در چارچوب شرع و قوانین می‌توانند نسبت به مقامات، مسئولان، مدیران و کارکنان تمامی اجزای حاکمیت و قوای سه گانه اعم از وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، موسسات، شرکت‌های دولتی، موسسات و نهادهای عمومی غیر دولتی، نهادهای انقلاب اسلامی، نیروهای مسلح و کلیه دستگاه‌هایی که شمول قوانین و مقررات عمومی نسبت به آن‌ها مستلزم ذکر یا تصریح نام است، امر به معروف و

نهی از منکر کنند.

وی افزود: در این قانون هیچ نهادی حتی نیروهای مسلح مستثنی نشده است و این امر بسیار خوب و مطلوب است.

رییس کمیسیون ویژه نظارت و امر به معروف و نهی از منکر شورای اسلامی شهر مشهد گفت: در دو سال گذشته تذکرات کافی داده شده است و باید برای بازدارندگی بیشتر وارد مرحله تذکر کتبی و عملیاتی شویم.

نایب رییس کمیسیون ویژه نظارت و امر به معروف و نهی از منکر شورای اسلامی شهر مشهد نیز گفت: تذکر کتبی در قانون امر به معروف و نهی از منکر پیش‌بینی شده است و قطعا تذکر کتبی به نسبت تذکر شفاهی می‌تواند بازدارندگی بیشتر و ماندگارتری داشته باشد.

محمد کمال سرویها با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر یک قانون الهی است، خواستار تدوین نظام‌نامه تذکر کتبی شد.

عضو کمیسیون ویژه نظارت و امر به معروف و نهی از منکر شورای اسلامی شهر مشهد نیز گفت: قانون امر به معروف و نهی از منکر ظرفیت بسیار خوبی برای بازدارندگی است که باید از این ظرفیت به دست آمده نهایت استفاده صورت گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین مجید فاطمی ارفع دیگر عضو کمیسیون نظارت و امر به معروف و نهی از منکر شورای اسلامی نیز خواستار پیگیری جدی تذکر کتبی شد.

در نهایت اعضای کمیسیون ویژه نظارت و امر به معروف و نهی از منکر شورای اسلامی شهر مقرر کردند کارگروهی متشکل از نمایندگان، بازرسی، حراست، فاوا، 137و حقوقی موضوع نحوه تذکر کتبی را مورد بررسی و نتایج را به کمیسیون ارائه کند.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.