رئیس سازمان جهادکشاورزی کردستان با اشاره به ظرفیت های بالای این استان در بخش تولیدات کشاوری، گفت: صادرات تنها راهکار حمایت از تولیدات کشاورزی در این استان است که این مهم باید در اولویت باشد.

به گزارش  گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان ازسنندج،کریم ذوالفقاری در جلسه هماهنگی استقبال از هیئت كشاورزی اقلیم كردستان عراق با اشاره به لزوم گسترش صادرات محصولات كشاورزی گفت: در بحث بازار یابی باید توان مان به حدی باشد كه بتوانیم نظر بازارهای خارجی را جلب و محصولات كشاورزی را صادر كنیم.

وی با اشاره به سفر این هیئت به استان کردستان افزود: این هیئت علاوه بر بازدید از واحد های تولیدی دامی و زراعی با انجام رایزنی های لازم در راستای توسعه صادرات مرغ، سیب زمینی، قارچ و تخم مرغ هم اقدام به ایجاد بسترهای لازم را می کنند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی کردستان اولویت صادرات محصولات و تولیدات بخش کشاورزی و دامی استان را مرغ و سیب زمینی اعلام كرد و افزود: صادرات تنها راه حل حمایت از تولیدات استان است كه این امر مهم نیز در هدف های این سفر هم گنجانده شده است.

وی با اشاره به ظرفیت های بالای بازار کردستان عراق و لزوم سرمایه گذاری بیشتر در این بخش، بیان کرد: جلب بازارهای اقلیم می تواند تأثیر بسیار خوبی در توسعه صادرات مرغ و سیب زمیینی داشته باشد.

ذوالفقاری با بیان اینکه قیمت و كیفیت دو ركن مهم برای انجام صادرات است، ادامه داد: توجه به کیفیت و همچنین بسته بندی مناسب در کنار قیمت خوب برای مصرف كنندگان این بخش بسیار حائز اهمیت است و باید مورد توجه تولیدکنندگان قرار گیرد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی کردستان گفت: این هیئت صبح چهارشنبه وارد مرز باشماق می شوند و با بازدید از واحد های تولیدی دامی و زراعی توافق های صادراتی را با آنها انجام خواهیم داد.

گفتنی است:وجود مرز رسمی باشماق مریوان با کردستان عراق و نیازهای این منطقه به تولیدات کشاوری در کنار ظرفیت های استان کردستان می تواند بهترین فرصت را برای صادرات محصولات کشاورزی به این منطقه فراهم کند.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.