رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کردستان گفت: سرویس مدارس باید از استانداردهای لازم و ایمن برخوردار باشند در غیر این صورت از تردد آنها جلوگیری خواهد شد.

به گزارش خبرنگارگروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان ازسنندج،سرهنگ مجید فصیحی با اشاره به بازگشایی مدارس و افزایش ترددهای دانش آموزان، نظارت پلیس بر سرویس ویژه مدارس را ضروری دانست.

وی افزود: در صورت تخلف رانندگان سرویس مدارس، از ادامه فعالیت آنها جلوگیری خواهد شد.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کردستان ایمن سازی فضای مقابل مدارس را از وظایف شهرداری ها دانست و گفت: شهرداری موظف است ایمن سازی لازم را انجام دهد و بستر ایمنی تردد دانش آموزان را فراهم کند.

سرهنگ فصیحی عدم رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی، نداشتن صلاحیت راننده و وجود نقص فنی و نداشتن برگه معاینه فنی را خط قرمز پلیس راهنمایی و رانندگی در رابطه با خودروهای سرویس مدارس عنوان کرد.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کردستان بااشاره به دستورالعمل های کنترل وارزیابی رانندگان گفت: رانندگان سرویس مدارس موظفند برابر ظرفیت مندرج در کارت خودرو مبادرت به جابجایی دانش آموزان کنند و برچسب خودرو مدارس را روی شیشه خودرو نصب کند.

سرهنگ فصیحی افزود: دفترچه ویژه سرویس مدارس از مراجع ذیصلاحی مانند سازمان اتوبوسرانی یا تاکسیرانی اخذ شود همچنین مدارس باید نظارت کاملی بر سرویس مدارس داشته باشند.

وی آموزش را اولویت برنامه های راهنمایی و رانندگی دانست و ازفود: آموزش در سطح مدارس تا پایان سال تحصیلی به صورت پر رنگ برگزار می شود.

سرهنگ فصیحی گفت: 150 همیار پلیس در مدارس استان قواعد راهنمایی و رانندگی را به دانش آموزان آموزش می دهند.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.