مدیر عامل ستاد دیه استان کردستان از آزادی 70 زندانی جرایم غیرعمد با کمک ستاد دیه استان از ابتدای سال‌ جاری تاکنون خبر داد.

به گزارش خبرنگارگروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان ازسنندج،اسدالله‌ گرجی‌زاده با اشاره به اینکه در حال حاضر 248 زندانی با جرائم غیرعمد در زندان‌های استان تحمل حبس می‌کنند، گفت: خوشبختانه امسال با کمک‌های ستاد دیه استان و خیرین، بیش از 70 زندانی جرائم غیرعمد به آغوش گرم خانواده‌هایشان بازگشتند.

وی مبلغ مورد نیاز برای آزادی این تعداد زندانی جرائم غیرعمد در استان را حدود 6 میلیارد تومان دانست و افزود: قربانیان اصلی مجازات حبس خانواده‌های زندانیان هستند که خوشبختانه ستاد دیه استان با درک این مهم و با همکاری و همدلی خیرین استان، تلاش‌های زیادی را برای آزادسازی این دست از زندانیان انجام می‌دهد.

مدیرکل زندان‌های کردستان بیان کرد:حضور زندانیان با جرائمی همچون مهریه، نفقه، تصادف، مالی و غیره علاوه بر اینکه هیچگونه تاثیری در حل مشکلات آنها ندارد، بلکه از سوی دیگر موجب افزایش آسیب‌های اجتماعی و تبعات مجازات زندان برای آنان می‌شود.

مدیرکل زندان‌های کردستان اعضای تشکیل‌دهنده این ستاد مردمی را متشکل از افراد سرشناس، خیرین و چهره‌های محبوب در جامعه کردستان دانست و گفت: اعضای هیئت مدیره ستاد دیه کردستان ماهانه با تشکیل چندین جلسه کارشناسی، وضعیت و تعداد زندانیان جرائم غیرعمد در استان را مورد بررسی قرار می‌دهند و نهایتا با اولویت‌بندی آنان اقدامات لازم را برای کمک به آزادی آنان به مرحله اجرا می‌گذارند.

گرجی‌زاده با اشاره به اینکه کمک به آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد در استان به یک فرهنگ تبدیل شده است، افزود: با توجه به تبلیغات هدفمند و گسترده‌ای که در ایام مختلف سال صورت می‌پذیرد، مردم با فلسفه وجودی ستاد دیه آشنایی پیدا کرده‌اند و این امر قطعا تاثیر بسزایی در افزایش کمک‌های مردمی و جلب اعتماد آنها داشته است.

مدیرعامل ستاد دیه استان زندانیان با جرائم مالی، مهریه و تصادف را به ترتیب دارای بیشترین جمعیت آماری در حوزه زندانیان جرائم غیرعمد دانست و گفت: توجه ویژه به بیمه‌نامه‌های وسائل نقلیه و میزان بازپرداخت خسارات از سوی آنان، معقولانه بودن میزان مهریه و آگاهانه بودن ازدواج‌ها، توجه طرفین معاملات به قانونی بودن نوع معامله و غیره تاثیر فراوانی در کاهش جمعیت زندانیان جرائم غیرعمد در زندان‌ها دارد.

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.