مهم‌ترین مشکل وضع زندگی نابینایان و کم‌بینایان کمبود بودجه و سرمایه اولیه و حمایت ضعف سازمان‌های مربوطه و نگرش نامناسب نسبت به توانمندی‌ها و استعداد‌های معلولان است.

آیا بزرگترین مشکل نابینایان را می‌دانید؟به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان: اغلب مردم براین باورند که نابینایان افرادی نیازمند و مستحق ترحمند اما متاسفانه چشم‌ به روی مشکلات آنها بسته است.

علی‌اکبر جمالی، مدیر عامل انجمن نابینایان ایران درباره‌ مشکلات اصلی نابینایان درکشور می‌گوید: حدود80درصد از این افراد بیکار هستند،‌ چون از طریق سازمان‌هایی مانند بهزیستی به طور کامل حمایت نمی‌شوند.

وی افزود:هرچند وضع اشتغال همه معلولان بحرانی است، اما در این بین نابینایان و کم‌بینایان برای یافتن شغل با مشکلات بیشتری رو‌به‌رو هستندو متاسفانه مشاغلی که برای آنها درنظرگرفته شده جاروکردن ادارات،‌ بافندگی و کارهای اداری و تایپی به‌وسیله دستگاه‌های مخصوص نابینایان است.

مدیر عامل انجمن نابینایان ایران گفت: باید نابینایان را شناسایی کرد و توانایی‌ها و استعداد‌های آنان مورد سنجش و مطالعه قرار داد.

وی خاطر نشان کرد:همچنین ایجاد فرصت‌های شغلی جدید برای نابینایان ، تعیین شغل مناسب دربازار کار و اعتماد افراد جامعه و کارفرمایان به توانایی‌های نابینایان و کم‌بینایان است که توجه بیشتر مسئولین به افراد نابینا و ایجاد اشتغال برای آنان را خواستار هستیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار