به گزارش
گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، این تصمیم در آخرین جلسه شورای هماهنگی بانکها و مؤسسات اعتباری دولتی و خصوصی مدیران عامل و تصمیمگیران بانکها گرفته شده است.
در
این جلسه سقف هزینه دریافتی نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفته و اعضای شورا
هزینه ۱۰ هزار تومان در سال را به عنوان آبونمان سالانه ارسال پیامک
تراکنشهای بانکی تعیین کردند.
اما از آنجا که شش ماه نخست سال به اتمام رسیده است مقرر شد برای شش ماهه نخست امسال پنج هزار تومان دریافت کنند.
در
این جلسه مدیران عامل بانک ها و موسسات اعتباری، علاوه بر دریافت هزینه
پیامک در مورد تمام تعرفه های خدمات ریالی هم به توافق رسیده و جدول کامل
هزینه این خدمات را برای اظهار نظر و تایید به بانک مرکزی فرستاده اند. این
ارسال پیشنهاد در حالی صورت گرفت که پس از آنکه روش اشتباه بانک ملی در
برداشت بدون هماهنگی هزینه پیامک از حساب مشتریان برایش دردسرساز شد، دیگر
بانکها با احتیاط و اعلام قبلی چنین اقدامی می کنند.
گفتنی است در
جلسات بعدی این شورا قرار است در مورد تعرفه خدمات ارزی بانکی تصمیم گیری
کرده و پیشنهادات بانک ها در مورد تعرفه خدمات ارزی نیز به بانک مرکزی
پیشنهاد شود.
با توجه به مشکلات مالی بانک ها و کمبود شدید منابع و
دشواری هایی که در پرداخت هزینه ها دارند ظاهرا بانکداران چاره ای جز جدی
گرفتن کارمزد و تأمین بخشی از هزینه ها از محل کارمزدها پیدا نکرده اند.
این
در حالی است که در اصل بخش اصلی درآمد بانک ها باید از محل دریافت کارمزد
خدمات تامین شود اما در گذر زمان بانک های کشور با خروج از استانداردهای
کسب و کار و بر همزدن بازی و رقابت ناسالم با یکدیگر اقدام به صفر کردن
کارمزد خدمات کردند که به مرور زمان این کار معضل جدی برای شبکه بانکی به
وجود آورد. تا آنجا که بسیاری از کسانی که از خدمات بانکی استفاده می کنند
با این تصور نادرست که "چون پول آنها در حساب بانکی است پس بانک باید خدمات
رایگان ارائه دهد” از دریافت هرگونه کارمزد خدمات انتقاد می کنند.
در
کنار این مشتریان بخشی از کارشناسان و روسای اتحادیه ها و اصناف نیز در
زمره مخالفان جدی دریافت کارمزد خدمات بانکی قرار دارند؛ مخالفانی که
معتقدند ارائه خدمات و سرویس های بانکی در واقع کمترین کاری است که بانک ها
در قبال رسوب پول سپردهگذاران باید ارائه دهند.
منبع:خبرآنلاین
انتهای پیام/
فقط هزینه های زندگی را بالا می برد.