نماینده روسیه در سازمان ملل رژیم صهیونیستی را مسئول خشونت‌های اخیر دانست و بر ضرورت دستیابی به راه حل منازعه خاورمیانه برای آرام شدن اوضاع تاکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد روز جمعه رژیم صهیونیستی را مسئول خشونت‌های اخیر دانست و بر ضرورت دستیابی به راه حل منازعه خاورمیانه برای آرام شدن اوضاع در اماکن مقدس در شرق بیت المقدس تاکید کرد. 

ویتالی چورکین در نشست شورای امنیت گفت: «این وضع که از ده‌ها سال پیش ادامه دارد نمی‌تواند تا ابد ادامه داشته باشد. در خصوص اماکن مقدس در بیت المقدس باید به راه حلی که دو طرف را راضی کند دست پیدا کنیم.» 

چورکین افزود: «تن‌ها از طریق گفتگو درباره مشکل بیت المقدس در چارچوب مذاکراتی که همه مسائل نهایی سرزمین‌های فلسطینی را حل و فصل کند، می‌توان این بحران را آرام کرد.» 

وی افزود: «روسیه بار دیگر از همه طرف‌ها توقف خشونت‌ها و اتخاذ تدابیر فوری برای کاهش تنش را خواستار است.» 

چورکین همچنین تاکید کرد: اسرائیل مسئول این حوادث در کرانه باختری و غزه است و اضافه کرد: مسکو از همه طرف‌ها اجرای اقدامات ضروری را برای توقف تنش آفرینی خواستار است. 

از چند هفته پیش برخی از مناطق فلسطینی در بیت المقدس و کرانه باختری و نوار غزه تنش روز افزونی را بین فلسطین‌ها و صهیونیست‌ها شاهد است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار