سفیر رژیم صهیونیستی در آمریکا ضمن مطرح کردن ادعاهای بی‌اساس درباره ایران گفت رژیم اشغالگر به دنبال صلح است، اما فلسطینی‌ها از آن اجتناب می‌کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان، سفیر رژیم اشغالگر قدس در آمریکا و مشاور سابق نخست وزیر کابینه این رژیم مدعی شد رژیم صهیونیستی به دنبال صلح است ولی فلسطینی‌ها از آن اجتناب می‌کنند. 

ران درمر درباره دیدار آتی جان کری و نتانیاهو گفت: اطلاع داریم که تلاش می‌شود هماهنگی‌هایی برای این دیدار صورت بگیرد زیرا وزیر خارجه به اروپا مسافرت می‌کند و نخست وزیر نیز برای دیدار با صدر اعظم آلمان می‌رود. امید می‌رود کاری را که سال گذشته توانستند انجام بدهد، تکرار کنند. 

وی افزود: «به یاد دارید که سال گذشته نیز حملاتی مشابه شروع شده بود و فلسطینی‌ها با خودرو تلاش می‌کردند اسرائیلی‌ها را زیر بگیرند. آن را انتفاضه خودرو و این را انتفاضه چاقو نام گذاشتند. این‌ها دروغ‌هایی هستند که منتشر می‌کنند که اسرائیل می‌خواهد چیزی را در مسجد‌الاقصی تغییر دهد یا آن را تخریب کند.» 

درمر درباره توصیف جان کری در استفاده بیش از اندازه از نیروی نظامی از سوی رژیم صهیونیستی برای مقابله با تظاهر کنندگان فلسطینی از جمله استفاده از مهمات جنگی برای مقابله با فلسطینی‌هایی که مسلح نیستند مدعی شد: این‌ها تظاهر کننده نیستند این‌ها کسانی هستند که گاهی از سلاح استفاده می‌کنند، سنگ‌هایی می‌اندازند که‌گاه اسرائیلی‌ها را می‌کشند. 

وی در ادامه مدعی شد: این را به خاطر داشته باشید که با تظاهراتی خشن روبرو هستید و اسرائیل از نیروی قهریه استفاده می‌کند تا اوضاع از آنچه که هست بد‌تر و از کنترل خارج نشود. قوانین در این خصوص روشن است و در اسرائیل نیز قانون حاکم است. 

وی در ادامه با رد اظهارات کری مبنی بر تاثیر داشتن شهرک سازی‌ها بر خشونت‌های اخیر گفت بسیار اهمیت دارد که بین مناقشه و تروریسم تفاوت قائل شویم و در بسیاری، این دو را باهم اشتباه می‌گیرند. متاسفانه برخی‌ها این باور را دارند که جنگ در ۱۹۶۷ شروع شد ولی باید گفت در این مناقشه ۵۰ سال پیش از آن شروع شد که هیچ کدام از این شهرک‌ها وجود نداشتند. 

وی در ادامه ادعاهای بی‌اساس خود افزود: «زمانی که ما غزه را ترک کردیم و همه شهرک‌ها را برچیدیم و به مرزهای ۱۹۶۷ بازگشتیم، به جای اینکه به صلح برسیم، با مرکز تروریسم ایرانی مواجه شدیم که هزاران موشک از آنجا به سوی اسرائیل شلیک می‌شد.» 

سفیر اسرائیل در آمریکا درباره اینکه آیا رژیم صهیونیستی و فلسطین در از میان رفتن فرایند صلح مقصر هستند گفت: اینگونه نیست؛ پنج یا شش نخست وزیر در اسرائیل از جمله نخست وزیر فعلی تلاش کردند با فلسطینی‌ها وارد صلح شوند

درمر در ادامه گفت: «چرا فلسطینی‌ها حتی از نشستن پشت میز گفتگو‌ها خودداری می‌کنند؟ علت این است که آنان باور دارند وقتی صحبت از مصالحه می‌کنند گمان دارند که این اسرائیل است که فقط باید عقب نشینی و مصالحه کند و قرار نیست آنان آن‌ها مصالحه کنند ولی وقتی صحبت از صلح می‌شود، هر دو طرف باید مصالحه کنند.»


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار