شماری از مردم سودان و تونس در حمایت از مردم فلسطین و محکومیت جنایت‌های رژیم اشغالگر صهیونیستی، تظاهرات کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، اهالی خرطوم پایتخت سودان همگام با قیام مردم فلسطین، با برگزاری تظاهراتی حمایت خود را از آن‌ها اعلام کردند. 

شرکت کنندگان در این تظاهرات همچنین تجاوزات و جنایات  رژیم صهیونیتی را محکوم کردند. 

این تظاهرات به درخواست «جبهه الدستور الاسلامی» در خیابان‌های اصلی خرطوم برگزار شد و تظاهرکنندگان در پایان آن در مقابل دفتر سازمان ملل تجمع و یادداشت اعتراض آمیزی تقدیم نماینده سازمان ملل کردند و از این سازمان خواستند مواضع شفافی در قبال رژیم صهیونیستی اتخاذ و انصاف را درباره ملت فلسطین رعایت کند. 

پایتخت تونس نیز صحنه برگزاری تظاهرات در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی و حمایت از قیام ملت فلسطین بود. 

ده‌ها نفر از فعالان سیاسی و مدنی در تونس با تجمع در مقابل سفارت فلسطین در تونس حمایت خود را از ملت فلسطین اعلام کردند. 

شرکت کنندگان در این تجمع جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کردند و از حکومت‌های عربی و سازمان‌های غیردولتی خواستند از ملت فلسطین و انتفاضه آن حمایت کنند. 

عبدالرزاق الهمامی، دبیرکل حزب دموکراتیک جنبش ملی (العمل الوطنی،) تونس گفت: مقاومت ملت ما در قدس بخشی از مقاومت این امت است. فقط خیانتکاران و مزدوران هستند که در برابر جنایات اسرائیل سکوت می‌کنند. 


هزاران نفر از مردم اردن با برگزاری تظاهرات در شهرهای مختلف این کشور، خواستار لغو معاهده صلح با رژیم صهیونیستی در واکنش به تعرضات این رژیم به فلسطینیان و مسجد الاقصی شدند.

بیش از 500 هزار نفر در تظاهراتی که گروه اخوان المسلمین اردن از مقابل مسجد الحسینی در مرکز امان به راه انداخت، شرکت کردند و خواستار لغو معاهده صلح امضاء شده در سال 1994 میان امان و تل آویو شدند. 

شرکت کنندگان در این تظاهرات همچنین خواستار بستن سفارت رژیم صهیونیستی در  اردن شدند. در این تظاهرات پرچم رژیم صهیونیستی به آتش کشیده شد.

همچنین قرار است عصر امروز تجمع هایی به نشانه همبستگی با انتفاضه قدس در چند شهر آلمان و همچنین شهر دوبلین ایرلند برگزار شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار