امام جمعه شيراز در خصوص دوستي پيامبر نسبت به امام حسين(ع)، لزوم توجه به راه و انديشه آن امام بزرگوار در ايام عزاداري محرم را مورد تاكيد قرار داد و توجه به احياي امر به معروف و نهي‌ از منكر را يك ضرورت دانست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از فارس؛ آيت‌الله اسدالله ايماني در خطبه‌هاي نماز گفت: در شرایطی که دشمن درصدد ایجاد اختلاف و تفرقه است ما باید ادبیاتمان را اصلاح کنیم و برخوردمان را خوب کنیم، و اگر هم نسبت به مسئله برجام اعتراضی داریم، که خواه و ناخواه اعتراض است، آن را در قالب یک ادبیات صحیح و شایسته‌ای که دشمن نتواند از آن استفاده کند قرار داده و بيان كنيم.

وي با اشاره به دستور قرآن مجيد در خصوص انتخاب كلمات، گفت: قرآن مجید در انتخاب کلمات به مسلمانان دستور می‌دهد کلمه " راعنا و انظرنا " یک معنا می‌دهد اما در گفتن " راعنا " جوری آن را ادا می‌کردند که معنای دیگری از آن فهمیده می‌شد و دشمن سوء استفاده می‌کرد ، قرآن می‌گوید این کلمه را به کار نبرید، نباید از بکار بردن کلمات و جملاتی که مورد سوء استفاده دشمن قرار می‌گیرد غفلت داشته باشد و این‌ها را به کار ببرد.

آيت‌الله ايماني با اشاره به تصويب برجام به‌عنوان يك سند و با بيان اينكه مخالف و موافق بايد به‌عنوان يك قانون به اين سند نگاه كنند، نكاتي را در اين خصوص متذكر شد.

آيت‌الله ايماني تصريح كرد: امروز مشکل دنیا امریکاست، مشکل آفرین دنیا امریکاست ، هر کجا حقی ضایع می‌شود دست امریکا در آنجاست، این امریکای مشکل آفرین ممکن است با برنامه ریزی‌ در این 10 يا 15 سال بشود مشکل گشا، این خطر خطري جدی است.

وي با اشاره به تاكيدات مقام معظم رهبري در خصوص ممنوعيت مذاكره با امريكا، به بحث آزمايش موشك‌ها و تقويت بنيه دفاعي كشور و ضرورت آن پرداخت و گفت: اين آیه شریفه قرآن باید هر لحظه مد نظر کارگزاران نظام باشد "آمادگی دشمن خدا را مي‌ترساند".

آيت‌الله ايماني با يادآوري اينكه تلاش متخصصان در ساخت موشك‌هاي دوربرد، دفاع از امنيت و آسايش و آرامش كشور است، تاكيد كرد كه بايد قدر شهداي حريم امنيت و شهداي بزرگواري همچون سردار حسين همداني را دانست و همواره قدردان آنان بود.

امام جمعه شيراز در بخشي از خطبه‌هاي نماز اين هفته شيراز به آغاز انتفاضه سوم مردم فلسطين اشغالي نيز اشاره و اضافه كرد: علي‌رغم اين مهم شاهد سکوت ناجوانمردانه کشورهای عربی اسلامی و كساني كه دم از عربيت مي‌زنند هستيم. كشورهاي غربي هم همچنان از اسرائيل حمايت كرده و چراغ سبز نشان مي‌دهند.

خطيب جمعه شيراز همچنين با اشاره به آغاز ماه محرم و ايام سوگواري حضرت اباعبدالله‌الحسين(ع) به ذكر رواياتي از پيامبر در خصوص امام حسن(ع) و امام حسين(ع) و ميزان علاقه پيامبر به آنان پرداخت.

وي گفت: سنن ابن ماجه و مسند احمد ابن حنبل و مستدرک صحین، این روایت را از پیامبر خدا نقل کردند که روزی پیامبر خدا بر صحابه و یاران خودشان وارد شدند در حالی که امام حسن(ع) و امام حسين(ع) بر دوش‌هاي پيامبر بود و رسول مكرم هر دو را مي‌بوسيد كه يكي از ياران پيامبر عرضه داشت يا رسول‌الله اين فرزندان را دوست مي‌داري، و پيامبر خدا در پاسخ فرمودند" آنان را دوست مي‌دارم، هركس آنان را دوست بدارد مرا دوست داشته و هركس با آنان دشمني كند با من دشمني‌ كرده است.

انتهای پیام/ش
برچسب ها: امام جمعه ، ایمانی ، محرم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.