بجنورد؛

پیام نخست عاشورا استکبار ستیزی است

امام جمعه بجنورد گفت:استکبار ستيزي بعنوان پيام نخست عاشورا با امر به معروف و نهی از منکر تحقق می یابد.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ حجت الاسلام والمسلمين يعقوبي در آئين عبادي سياسي نماز جمعه اين هفته در خطبه هاي اولين نماز جمعه ماه محرم با تسليت به عموم شيعيان و دعوت نمازگزاران به تقواي الهي گفت:دو واجب امر به معروف و نهي از منکر را در رأس برنامه هاي زندگي فردي و اجتماعي خود قرار دهيم چرا که هرجامعه اي بنا به جهان بيني خود قانون دارد و هرکس که با قانون همراه شد، کار معروف انجام داده است و هر شخصي هم که برابر قانون ايستاد، مرتکب منکر شده است، بنابراين بايد قانون گرايي را ترويج و قانون ستيزي را کاهش داد.


امام جمعه بجنورد بهترين توشه براي مقابله با تاريکي قبر را تقوا دانست و اظهار داشت: تقوا راه زندگي انسان را روشن مي کند.


وی افزود: ماه محرم، ماه مبارکي است که برکت زياد دارد و پشتوانه ثبات دين و بيمه شدن زحمت پيامبر(ص) است که سبب تبلور يافتن اسلام، ديانت، اخلاص و انصاف شد که ظلم ستيزي و منکرستيزي را ترويج داد.


قائم مقام نماينده ولي فقيه در خراسان شمالي با اشاره به اينکه محرم هرسال تازه است و گرد و غبار غفلت و فراموشي بر آن نمي نشيند گفت: محرم هم بصيرت مي دهد و هم محبت و مردم ما دشمن شناسي و دوست شناسي را از عاشورا فرا گرفتند.


حجت الاسلام والمسلمین يعقوبي با اشاره به اينکه در طول انقلاب اسلامي با بسياري از دولت ها به غير از آمريکا و اسرائيل، مذاکره کرده ایم افزود: دليل اصرار رهبري در مذاکره نکردن با آمريکا، اينست که آمريکا دنبال مذاکره نيست بلکه به دنبال قلدري و سلطه گري است تا باورهاي مردم را دگرگون و با استحاله در جامعه به هدف خود برسد.


وی گفت: به استناد بيان رهبري هرجا مذاکره براي ملت ايران، منافع و مصالح کشور مفيد باشد، حاضر به مذاکره هستيم و براي همکاري و ائتلاف با کشورها از آقا بالاسري اجازه نمي گيريم.


امام جمعه بجنورد اظهار داشت:ائتلاف ايران، سوريه، روسيه و عراق، در دشمنان ايجاد ترس کرده است که چرا بدون اجازه آنها ائتلاف شده است، در حاليکه شما کشورهاي غربي که به دروغ عليه تکفيري ها ائتلاف کرديد از ما اجازه نگرفتيد که حال ما براي مبارزه با تکفيري ها، وهابي هاي از خدا بي خبر منطقه و ناقضان حقوق بشر از شما اجازه بگيريم.


وي گفت: ما اقتدار داريم و خودمان تصميم مي گيريم، شهيد، عزيز، اسير و جانباز داديم تا خودمان را اداره کنيم، ما امروز مقتدريم و آقا بالاسر نمي خواهيم.


حجت الاسلام والمسلمین يعقوبي افزود: نيروهاي مسلح ما گوش به فرمان انقلاب و رهبري هستند و با در اختيار داشتن تجهيزات نظامي نوين مانند موشک بالستيک عماد و پايگاه هايي که به تازگي اجازه انتشار خبر آنها داده شده است، آماده دفاع از اسلام و تماميت ارضي کشور هستند.


وي با تبريک و تسليت شهادت سردار همداني در سوريه گفت: اين شهدا فرهنگ انقلاب را با شهادت صادر کردند و اين پيام از درون مرز به برون مرز منتقل شد و امروز شاهد شکل گيري انتفاضه جديد مردم بي دفاع اما حاضر در صحنه غزه در برابر اسرائيل هستيم.


امام جمعه بجنورد با اشاره به روز پيوند اولياء و مربيان هم گفت: بايد اولياء و مربيان مدارس باهم رايي و رايزني براي فرزندان سرمايه گذاري کنند و به درستي عمل کنند تا فرزندانمان آنگونه که اسلام مي پسندد تربيت شوند.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.