محمد حقانی عضو کمیسیون سلامت محیط زیست شورای شهر، گفت: تصمیم جدید مبنی بر ایجاد شهر یا شهرک جدید در اطراف تهران باید با برنامه ریزی دقیقی انجام شود تا معضلات جدیدی برای تهران به وجود نیاید.

تهران چوب عدم برنامه ریزی دقیق گذشته را می‌خوردمحمد حقانی عضو کمیسیون سلامت محیط زیست شورای شهر در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبنرگاران جوان، با بیان این که تهران در حال حاضر با انبوهی از معضلات دست به گریبان است، اظهار کرد: تصمیم اخیر استانداری مبنی بر ایجاد شهر جدید در تهران باید برنامه ریزی دقیق صورت گیرد چرا که تهران در حال حاضر چوب عدم برنامه ریزی گذشته را می‌خورد و اگر تصمیم درست و برنامه ریزی دقیق نداشته باشیم معضلات بیشتری پیش روی تهران خواهد بود.

وی افزود: تهران در حال حاضر در شرایط اضطرار است و باید هر کاری و هر تصمیمی برای تهران با مطالعه دقیق انجام شود تا باری از روی دوش تهران برداشته شود.

عضو کمیسیون سلامت محیط زیست شورای شهر با اشاره به وجود معضلات مختلف در شهر تهران تصریح کرد: معضلات زیست محیطی، آلودگی و بحران آب از جمله مشکلاتی است که تهران با آن دست و پنجه نرم می‌کند و متاسفانه با وجود این که آب تهران را 5 صد تامین می‌کند، اما همچنان مشکل کم آبی داریم و کاستی آب تهران را از آب‌های زیر زمینی تامین می‌کنیم و هرگونه شرایط جدیدی می‌تواند مشکلات تهران را افزایش دهد.

عضو پارلمان شهری با بیان این که در چند سال گذشته بحث تمرکز زدایی شهر تهران مطرح بود، یادآور شد: بحث عدم تمرکز و تمرکززدایی شهر تهران از مسائل مهمی است که همچنان بر روی آن مطالعه  انجام می‌گیرد تا باری باری از روی دوش تهران برداشته شود و باید در نظر گرفت که اگر به فکر انتقال پایتخت سیاسی به مکان دیگری هستیم و یا بحث تمرکز زدایی  را مطرح می‌کنیم نباید در کنار این ها از احداث شهر یا شهرک جدیدی حرف به میان بیاوریم چرا که این موضوع مطالعات قبلی را زیر سوال می‌برد.

وی در ادامه گفت: ایجاد هر شهرک یا شهر جدیدی در تهران منجر افزایش جمعیت می‌شود و  تهران در حال حاضر روزانه میزبان سه ، چهار میلیون افرادی است که به تهران برای کار می‌آیند و این تصمیم ممکن است از سوی جمعیت را افزایش دهد و یا به تعداد بیکاران بی‌افزاید.

حقانی تاکید کرد: باید زیر ساخت‌ها را در نظر بگیریم و ایجاد شهر و یا شهرک جدید در تهران نیاز به مطالعات دقیق دارد و باید آمایش سرزمینی را مد نظر قرار داد چرا که در حال حاضر تهران هیچ چیزی (آب، برق،هوا) ندارد و تصمیم جدید نباید مستقیم یا غیر مستقیم معضلات جدید را بر دوش تهران سوار کند از این رو از وزارت راه و شورای عالی معماری شهر سازی انتظار می‌رود نسبت به این مهم برنامه ریزی دقیقی داشته باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار