به گزارش خبرنگار
گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، این روزها و با گسترش و رشد شهرنشینی،بهسازی زیر ساختهای موجود شهری بیش از پیش افزایش یافت در همین راستا بهسازی شبکه معابر شهری و همچنین شبکه فاضلاب شهری به عنوان شریانی مهم و حیاتی دارای اهمیت ویژهای میباشد.
با توجه به این که در سالهای اخیر برنامه ریزیهایی در مورد مهار کردن بحرانهای فصلی صورت گرفته است اما باز هم آبگرفتگی در خیابانها، کوچهها و گاهی در بزرگراههای شهر به چشم میخورد.
البته در وقوع چنین حوادثی تنها شهرداریها و سازمان آب و فاضلاب مقصر نیست چرا که بر اساس بررسیهای صورت گرفته در 50 درصد آبگرفتگیهای پایتخت هم مردم و هم برخی از سازمانها به یک اندازه مقصر هستند و از سوی دیگر نبود مدیریت یکپارچه شهری و عدم وجود زیر ساختهای شهری صحیح سبب بروز مشکلات فصلی و آبگرفتگی در پایتخت میشود هر چند این مشکل از اواخر تابستان بارش باران در سطح خیابانها افزایش مییابد و همانطور که شاهد هستیم فعالیتهای برخی از سازمانها در این حوزه کارآمد و مثمر ثمر بوده است.
آبگرفتگی معابر امری عادی است
با بارش باران حتی به میزان بسیار اندک برخی از خیابانها و بزرگراههای تهران مسدود میشوند و پیاده راهها هم مملو از آب میشوند و به نوعی تردد و حمل و نقل دچار مختل میشود.
محمد حقانی رئیس کمیته زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در خصوص معضل آبگرفتگی معابر میگوید: باران و آبگرفتگی معابر همیشه وجود دارد و نشان دهندهی این است که وضعیت خدمات شهری مناسبی در شهرداری ند اریم با اندک بارانی حتی پلهای کوچک هم میگیرد، چون زیر آنها پر زباله است باغ ها تخریب شدند و پوشش گیاهی نداریم از هفت رود دره اصلی هم استفاده نمیشود بنابراین زیر ساخت مناسبی در شهر وجود ندارد، پس گرفتن معابر در باران کاملا عادی است حدود 20 سال قبل شهرداریوقت تهران طرح جمع آوری را شروع کرد اما چون نیمه رها شد همچنان این مشکل وجود دارد و این طرح اندرخم یک کوچه است از سویی دیگر شهرداریها با کم کردن عرض جویها، نهرها و طراحی نامناسب در دره رودها به این مشکل دامن زده و با کمترین بارندگی تهران دیگر جای رفت و آمد نیست.
گفتنی است: بهتر است مدیران شهری به جان آن که بیشتر به دنبال برج سازی و تخریب تهران باشند تا حدودی هم به فکر بهسازی و تکمیل زیر ساختهای پایتخت باشند.
انتهای پیام/