سرمربی تیم هندبال منتخب تهران قطر را تیمی چندملیتی می‌داند که باید حسابش را از قاره کهن جدا کنیم.

حمید صادقی به خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان گفت: با شناختی از تیم‌های هندبال ژاپن، کره‌جنوبی، عربستان و حتی بحرین داریم، کمی شکست این تیم‌ها دشوار است، چون همیشه در مسابقات انتخابی المپیک خوب ظاهر شدند. کره از تیم‌هایی به شمار می‌آمد که یکه‌تاز آسیا بودند اما به تازگی با افت روبرو شده است. قطر تیمی است که باید حساب آن‌ را از آسیا جدا کنیم. این تیم مدعی اصلی قهرمانی است و با توجه به همگروهی ایران با این تیم، نباید مسابقه رده‌بندی را هم دست کم بگیریم. 

وی ادامه داد: قطر از تیم‌های قدرتمندی است که همیشه مقابل ایران خوب بازی می‌کند. با توجه به این‌که با ژاپن هم همگروه شدیم، باید مقابل این تیم هم نمایش خوبی داشته باشیم. ما پنج بازیکن مصدوم و پنج لژیونر داریم. وضعیت جمالی را که دنبال کردم متوجه شدم دیدارهای او در سوئد با بازی‌های تیم ملی در قطر تداخل دارد. امیدوارم اگر از ابتدا موفق به حضور در تیم ملی نشد، در بازی‌های نیمه‌نهایی و فینال مارا همراهی کند. 

سرمربی تیم منتخب تهران با اشاره به تلاش‌های مهدوی، رئیس فدراسیون برای حضور لژیونرها در تیم ملی افزود: امیدوارم غیر از ایمان، چهار لژیونر دیگر ایران بتوانند همراه تیم به قطر بروند. اگر آسیب دید‌ه‌های ما هم به بازی‌ها برسند ما تیم قدرتمند و خوبی در انتخابی المپیک خواهیم داشت و اگر بازی‌های مقدماتی و نیمه‌نهایی را به خوبی پشت سر بگذارند، می‌توانیم به المپیک صعود کنیم. 

صادقی اضافه کرد: بالاخره قطر تیمی چند ملیتی‌ است که حالا تبدیل به یکه‌تاز آسیا شده است. به نظر من این تیم شانس بالایی برای صعود دارد اما ما اگر دفاع خوبی مقابل این تیم داشته باشیم و از فرصت‌های‌مان به خوبی استفاده کنیم، مقابل قطر شانس برد داریم. 

وی در پاسخ به این پرسش که اگر تیم ایران در این دیدارها قهرمان نشود، چکار باید بکنیم؟ توضیح داد: مسلماً کار ما دشوارتر می‌شود و شرایطی مانند تیم بسکتبال پیدا می‌کنیم. آن وقت قطعاً باید با دو یا سه تیم اروپایی بازی کنیم و بدون شک کار فوق‌العاده سختی پیش رو داریم. البته باید خوش‌بین باشیم و اگر لژیونرها بیایند، تیم چند ملیتی قطر که نایب‌قهرمان جهان است با توجه به شرایط اردوهای تیم ملی و تورنمنت دوستانه‌ای که پشت سر گذاشتیم، می‌توانیم المپیکی شویم. امیدوارم بتوانیم برای نخستین بار به المپیک برویم و برای هندبال ایران افتخار آفرینی کنیم. 

انتهای پیام/ 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار