رئیس سازمان تیم‌های ملی هندبال معتقد است مهدی بیجاری به دلیل مسائل شخصی در تیم ملی هندبال حضور ندارد.

فرامرز خالقی در گفت‌وگو با خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان درباره حضور نداشتن مهدی بیجاری در ادامه ی اردوهای آتی تیم ملی هندبال، اظهار کرد: کسی که در فضای ورزشی و بالاخص در سطوح بالایی از لحاظ فنی قرار می گیرد ، نباید فقط به توانایی های فنی‌‍‌اش نظر افكند، بلکه باید از ویژگی‌های مطلوب ، مقبول و تعاملات مثبت گروهی هم به نسبت بهره‌مند باشد.

وی ادامه داد: بازیکنان در هر رده و جایگاه ، زمانی که در جمع قرار می‌گیرند، باید خود را با شرایط گروهی وفق دهند.
خالقی درباره موضوع كاپیتانی تیم ملی اظهار کرد: در شرایط حاضر محمدرضا رجبی کاپیتان اول تیم

ملی است و در غیاب وی الله‌کرم استکی وظیفه وی را برعهده می‌گیرد و در غیاب این دو ، سرمربی و کادر فنی و سرپرستی تشخیص درباره کاپیتانی تیم ملی تصمیم می‌گیرند.

رئیس سازمان تیم‌های ملی با تاکید بر اینکه سابقه و تجربه ، پذیرش جمعی و مقبولیت گروهی همراه با شخصیت فردی در مجموع از شاخص‌های اساسی انتخاب کاپیتان هر تیم ورزشی به حساب می‌آید، افزود: در غیاب محمدرضا رجبی آسیب دیده و الله‌کرم استکی که در لیگ فرانسه حضور دارد، با جمع بندی كادر فنی و و نظر نهائی سرمربی ، در دیدارهای اخیر تیم ملی محسن باباصفری کاپیتان بود. هر چند اگر قرار بود صرفاً جنبه سابقه و تجربه حضور و تعداد بازی‌های ملی به تنهایی مد نظر قرار گیرد ، با توجه به تجربه و سابقه ی بیشتر ، میلاد مسائلی و سعید برخورداری در این انتخاب از اولویت بیشتری برخوردار بودند.

خالقی با اشاره به سایر تیم های ملی از جمله فوتبال، اضافه کرد: ممکن است برای مثال کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران بعد از نكونام و یا تیموریان ، برای انتخاب كاپیتان جایگزین ، تعداد بازی‌های ملی، شخصیت و توان رهبری ، حضور در کارهای تیمی و حتی موقعیت ( پست ) بازیكنان در زمین را ملاک قرار دهد و سایر بازیكنان وظیفه دارند به این انتخاب احترام بگذارنند. بازیکنان باید برای حفظ منافع ملی و با حفظ حرمت‌ها در تیم ملی انجام وظیفه کنند. یادآوری می‌کنم همه بازیكنان باید حرمت ها را درهر شرایطی حفظ كنند و رعایت اصول اخلاقی را همواره در دستور کار خویش قرار دهند.

رئیس سازمان تیم‌های ملی با تاکید بر وظایف بازیکنان ملی‌پوش اظهار کرد: در این میان بازیکنان باید بدانند چه وظیفه‌ سنگینی بر عهده دارند. همچنین آنها باید بدانند با توجه به این‌که همه عوامل اجرایی در فدراسیون بیش از توان خود، تلاش کرده‌اند از هر لحاظ شرایط خوبی برای بچه‌های ایجاد کنند. آن‌ها کوشیده‌اند با بهبود كامل و افزایش امکانات رفاهی ملی‌پوشیان از تجربیات كارشناسان تخصصی حوزه‌های مرتبط (پزشکی، تغذیه، ماساژ حرفه ای و... ) فرصت نمایش و بروز حداکثر بازدهی و كسب نتایج مطلوب را برای بازیكنان ایجاد کنند. پس باید قدردان آن‌ها باشیم.

وی درباره مهدی بیجاری بیان کرد: اگر به یاد داشته باشید ، بیجاری روز قبل از اردوی نخست تیم ملی با پیش کشیدن مشکلات شخصی‌اش و توجه نکردن به توصیه رئیس فدراسیون مبنی بر حضور در این اردو، از جمع اردونشینان کناره‌گیری کرد و پیرو آن در اردوی دوم در تهران هم حضور نداشت و در نهایت در تیم اعزامی به سومین اردوی تداركاتی (در اسلوونی) نامی از وی دیده نشد.
رئیس سازمان تیم‌های ملی هندبال در پایان گفت: با نظر مساعد عرفان اسماعیلاجیج و موافقت كمیته ی فنی سازمان تیم های ملی ، بازهم فدراسیون برای بازگشت بیجاری به اردوی تیم ملی، گام برداشت و مهدی را به تیم ملی دعوت کرد. معتقدم نباید در جایی که منافع ملی مطرح است، منافع شخصی‌ را در نظر گرفت و فقط به آن فکر کرد و از اینكه مهدی در مصاحبه های اخیر خود ، بسیار منطقی و حرفه‌ای برای حفظ روحیه جمعی تیم ملی سکوت کرده است، خوشحال شدم و به او تبریک می‌گویم. 
    

انتهای پیام/








اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار