«تهران طی هفته های گذشته مذاکرات گسترده ای را تامین کنندگان سلاح همچون روسیه و چین آغاز کرده و درحال حاضر آماده به دست آوردن هواپیماهای جدید و تجهیزات دفاع هوایی می باشد».

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه خبری واشنگتن فری بیکن (freebeacon) گزارش ماه اکتبر شورای سیاست خارجی آمریکا (AFPC) در مورد ایران را طی مطلبی زیر عنوان "ایران، در حال افزایش خریدهای نظامی خود از روسیه و چین است" منعکس کرد.
 
در ابتدای این نوشتار می خوانیم: طبق نتایج به دست آمده از گزارش جدیدی که خرید تسلیحات و تکنولوژی های پیشرفته توسط جمهوری اسلامی ایران را پیگیری می کند، ایران میزان خرید سخت افزارهای نظامی خود از روسیه و چین را طی هفته های گذشته و پس از توافق هسته ای با قدرت های جهانی افزایش داده است.
 
واشنگتن فری بیکن نوشت: گزارش شورای سیاست خارجی آمریکا می افزاید: در شرایطی که قرار است ایران، بر اساس اجرای توافق، 100 میلیارد دلار از کاهش تحریم ها به دست آورد، این کشور از پیش قراردادهای خرید تسلیحات را با دولت های روسیه و چین انجام داده است.
براساس این گزارش، بودجه دفاعی سالانه ایران که در شرایط کنونی حدود 14 میلیارد دلار می باشد، قرار است به میزان یک سوم افزایش پیدا کند.
 
شورای سیاست خارجی آمریکا آورده است: نشانه هایی وجود دارد، مبنی بر اینکه جمهوری اسلامی، بودجه های نظامی خود را از قبل افزایش داده است. تهران طی هفته های گذشته مذاکرات گسترده ای را تامین کنندگان سلاح همچون روسیه و چین آغاز کرده و درحال حاضر آماده به دست آوردن هواپیماهای جدید و تجهیزات دفاع هوایی می باشد.
 
این گزارش می افزاید: به مرور زمان، این قراردادهای تسلیحاتی، موجب تقویت چشمگیر توانایی ایران نظامی ایران خواهد شد. تهران همچنین خواهد توانست، قابلیت تهدید یا چالش های خود علیه رقبای منطقه ایش را افزایش دهد.
شورای سیاست خارجی آمریکا در ادامه نوشته است: گرچه حتی پیش از این اقدامات هم درک روشنی از رشد روزافزون قدرت نظامی ایران وجود  داشته که بر تعادل جغرافیای سیاسی خارومیانه تاثیر خواهد گذاشت.
 
ایران تمرکز خاصی بر افزایش توان موشکی خود دارد و اخیرا یک موشک دوربرد با هدایت دقیق را نیز پرتاب کرده است. افزایش نفوذ و قدرت نظامی ایران در کشورهایی مانند یمن و سوریه قابل مشاهده هستند؛ جایی که شبه نظامیان تحت حمایت ایران و مشاوران نظامی درحال کار برای پیشبرد نفوذ استراتژیک تهران می باشند.

ایران از این پس خواهد توانست، حمایت مالی بهتری از گروه های مورد حمایت این کشور انجام داده و حتی نفوذ خود را  در کشورهای آمریکایی لاتین مانند ونزوئلا، بولیوی و اکوادور ارتقا بخشد.
 
در پایان این گزارش می خوانیم: ایران در مدت کوتاهی خواهد توانست، متحدین خود را به صورت چشمگیری تقویت کند که این اقدام تاثیرات زیادی بر امنیت بین المللی خواهد داشت.
این کشور بخش بزرگی از برنامه غنی سازی اورانیوم خود را حفظ می کند و ریسک انتقال تکنولوژی و مواد غنی شده توسط ایران به دیگر کشورها نیز افزایش خواهد یافت.

منبع: جام نیوز
انتهای پیام/
برچسب ها: ایران ، آمریکا ، تسلیحات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.