عضو حزب دمکرات آمریکا گفت دولت این کشور نگران است که اگر تسلیحاتی برای دولت عراق بفرستد این تسلیحات به نحوی به دست ایران برسد.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران، مهدی العفیفی عضو حزب دمکرات امریکا در گفتگو با شبکه العالم گفت آنچه اکنون در عراق درحال روی دادن است مفاهیم را تغییر داده است. سیاستمداران آمریکائی کارشناس همه مسائل نیستند و از تفاصیل مربوط به سنی ها و شیعیان و کردهای عراق نیستند و رفتارهایی که در آمریکا صورت می گیرد بسیار بی برنامه است و متأسفانه از این رفتارهای بی برنامه در جهان عرب سوء استفاده می شود و تلاش می شود از آب گل آلود ماهی گرفته شود. منطقه عربی از قرنها پیش دچار گرفتاری است. اختلافات نژادی و مذهبی موجب شده است در این منطقه آب گل آلودی به وجود آید و برخی طرف ها از آن سوء استفاده می کنند. ما در هفته گذشته با شماری از سیاستمداران آمریکائی ملاقات کردیم و درباره موضوعات مختلف و ازجمله ایران با آنها گفتگو کردیم و متوجه شدیم که به شدت از مسائل جاری بی اطلاع هستند.
وی دربخش دیگری درخصوص کمک تسلیحاتی آمریکا به عراق گفت: این نگرانی در آمریکا وجود دارد که تسلیحات ارسالی برای دولت عراق به نحوی به دست ایران برسد. به همین علت آمریکائی ها ترجیح می دهند تسلیحات ارسالی برای عشایر عراقی را مستقیماً به دست خود آنها برسانند.
وی در بخش دیگری گفت: دولت آمریکا اکنون با تشکل های مختلف عراقی به صورت جداگانه تعامل می کند و دولت عراق را نماینده کل مردم این کشور نمی داند. اگر دولت عراق نتواند این مرحله را پشت سر بگذارد و خود را به عنوان نماینده کل مردم این کشور معرفی کند این مسئله همچنان ادامه خواهد داشت.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۰ ۲۷ بهمن ۱۳۹۴
مانیازی به تسلیحات آمریکایی نداریم اولاخودمان میسازیم که ندانن چگونه کارمیکنن دومن اگرهم نیازی داشته باشیم ازرقبای آمریکایها بهترازتسلیهات آنهاست میگیریم
آخرین اخبار