تعدادي از اشياء تاريخي با قدمت دوران اسلامي توسط دو شهروندان دوستدار ميراث فرهنگي از شهرهاي مشهد و نيشابور به ميراث فرهنگي خراسان رضوي اهداء شد.

به گزارش فرمانده يگان حفاظت اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري گفت: يگان حفاظت اين اداره كل با اطلاع از وجود تعدادي شيء تاريخي در منزل يكي شهروندان مشهدي با وی براي اهدای این اشیاء واردمذاكره شدكه بعد از صحبت با نام برده، وي 6 قطعه سفال منقش به نگار گري با قدمت تاريخي را به صورت داوطلبانه به اداره كل ميراث فرهنگي خراسان رضوي اهداء كرد.

سرهنگ سيد مهدي حسيني افزود: در همين حال ماموران يگان حفاظت با صحبت و مذاكره بايكي از شهروندان نيشابوري که 9 قطعه كاسه سفالي تاريخي در منزلش نکهداری می کرد با رضایت وی این اشیاء به ميراث فرهنگي اهداء شد.

وی با بيان اينكه، اقدام اين دو شهروند در مشهد و نيشابور قابل تحسين است گفت: اين افراد به عنوان دوستدار ميراث فرهنگي اشياء تاريخي خود را به يگان حفاظت ميراث فرهنگي اين اداره كل اهداء كردند كه به طور حتم از سوي ميراث فرهنگي مورد تشويق و حمايت هاي معنوي قرار خواهند گرفت.

فرمانده يگان حفاظت اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خراسان رضوي خاطر نشان كرد: قدمت تاريخي اين اشياء به دوران اسلامي مي رسد.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.