امسال از مجموع هزار و622 کانون فرهنگی هنری خراسان رضوی که طرح اوقات فراغت را اجرا کردند،130 کانون مساجد در ارزیابی شاخص شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان مسوول کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی گفت: در ابتدای تابستان 94 که یک بسته فرهنگی با محوریت عملیاتی کردند فرمایشات مقام معظم رهبری که در خصوص کانون‌های مساجد به کانون‌های استان ابلاغ شد و در پایان طرح اوقات فراغت عملکرد کانون‌ها ارزیابی و کانون‌های برتر مشخص و از آنان تقدیر به عمل آمد.

محمدحسین عبداللهی به تشریح برنامه‌های طرح اوقات فراغت پرداخت و تصریح کرد: جامعه هدف برنامه‌های کانون‌های مساجد در سال جاری بیشتر نوجوانان و جوانان بود که با سه محور قرآن، نماز و خانواده به مرحله اجرا در آمده است.

وی افزود: طرح خانواده مهر نیز یکی از مهمترین محورهای برنامه‌های ما در مساجد درسال جاری بودکه به ارتباطات درون خانوادگی اعضای خانواده پرداخته و مهارت‌های ارتباطی را براساس رعایت مبنای اخلاق دینی آموزش می‌دهد

مسوول کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی گفت: ویژه برنامه‌های ترویج فرهنگ ایثار وشهادت، اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی از دیگر برنامه‌های تابستان امسال در کانون‌های فرهنگی هنری بودکه اجرایی شده است.

محمدحسین عبداللهی افزود: برای تحقق بیشتر فرمایشات مقام معظم رهبری درخصوص عملکرد کانون‌های مساجد برای مقابله با ناتوی فرهنگی دشمن میثاق نامه‌ای آماده شده است که درقالب چند تذکر اخلاقی خواستار پیوند و اتحاد و تعامل بین امام جماعت مسجد، فرمانده بسیج، هیأت امناء، با مدیران کانون‌هاست،

وی گفت :این مفاد در قالب چند بند آورده شده که به امضاء افراد مورد نظر می‌رسد و آنهارا موظف می‌کند برای لبیک به سخن رهبری با همدلی و همزبانی کارهای فرهنگی را در مساجد پیش ببرند.

گفتنی است مبتکر طرح میثاق نامه، دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی بوده است که اکنون به سراسر کانون‌های کشور ابلاغ شده تا در قالب یک طرح ملی اجرایی شود.

انتهای پیام//گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.