کرمان؛

می توان روزانه تا 4میلیون مترمکعب آب تولید کرد

استاد دانشگاه هاروارد امریکا گفت: برای خروج از بحران آب در مناطق کم آب کویری دنیا می توان با استفاده از نیروی همجوشی روزانه تا میزان 4 میلیون متر مکعب آب تولید کرد.

می توان روزانه تا4میلیون مترمکعب آب تولید کردبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، چارلز هِسلی در سمینار توسعه پایدار شهرستان رفسنجان که در تالار خیام دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان برگزار شد، با اشاره به اینکه آب برای حیات ضروری است ،افزود: بشر دارد مرزهای در دسترس بودن آب را می نوردد و این مشکلی است که جاهای مختلف دنیا حتی کشور آمریکا را درگیر کرده است و برای مقابله با این معضل باید علاوه بر حفظ منابع آبی موجود ، آنها را نیز حفظ کرد.

هِسلی خاطرنشان کرد: در ایالت کالیفرنیای آمریکا که قسمت شمال آن پربارش و جنوب این ایالت خشک و تقریبا مانند رفسنجان کویری است با ایجاد کانال ها و لوله های آب از شمال به جنوب طی صد سال گذشته به میزان هزار کیلومتر آب را انتقال داده ایم.

وی معتقد است: نجات مشکل کم آبی در آینده بستگی به نحوه استخراج آب از دریا دارد و از نیروی همجوشی برای تولید انرژی و آب می توان استفاده کرد.

هِسلی تصریح کرد: تنها راه ادامه حیات و توسعه پایدار استفاده از این روش است البته استخراج آب و یا بهره گیری از آب دریا جدید نیست و همسایه غربی ایران(عربستان) با این روش در روز یک میلیون متر مکعب آب از دریا تولید می کند.

انتهای پیام/ب

برچسب ها: تولید ، آب ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.