نخستین مناظره انتخاباتی دموکرات‌ها، با برتری "هیلاری کلینتون" مقابل "برنی سندرز" به پایان رسید.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پولیتیکو؛ "هیلاری کلینتون،" نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آتی آمریکا، و "برنی سندرز،" نامزد مستقل این انتخابات، شب گذشته مناظره‌ای آرام و به دور از تنش را پشت‌سر گذاشتند. در پایان مناظره، تمام کارشناسان اینطور برداشت کردند که روند جلسه کاملا به سود وزیر امور خارجه اسبق آمریکا سپری شد.
 
دموکرات‌ها مناظره‌ای کاملا پرانرژی را برگزار کردند و برخلاف رقبای خود در حزب جمهوری‌خواه سعی نکردند روی نقاط ضعف یکدیگر دست بگذارند و به بدگویی از طرف مقابل بپردازند. برنی سندرز در مناظره شب گذشته از هیلاری کلینتون جانبداری کرد و موجب شد وی بتواند این جلسه را به بهترین شکل ممکن به پایان برساند. زمانیکه از کلینتون درمورد رسوایی ایمیل‌های شخصی‌اش پرسیده شد و وی نیز به دفاع از خود، پاسخ‌هایی ارائه داد، سندرز نیز اظهار داشت: صحبت کردن راجع به ایمیل‎های کلینتون دیگر کافی است، او هرچه لازم بود را توضیح داده است. این صحبت سندرز به حدی برای کلینتون خوشایند بود که حتی تیم تبلیغاتی وی نیز نمی‌توانستند تا این اندازه به هیلاری خدمت کند.
 
زمانیکه سندرز از کلینتون حمایت کرد، وزیر خارجه سابق آمریکا لبخندی به وی زد و گفت: متشکرم برنی!
 
یکی از اعضای کمپین انتخاباتی کلینتون در پایان مناظره گفت: برنی سندرز به همه ما لطف بزرگی کرد. او به نوعی خیال رای‌دهندگان آمریکایی را در مورد پرونده ایمیل ‌های کلینتون راحت کرد. او در چند ماه گذشته، روهای سختی را به دلیل پرسش‌های مکرر درباره این موضوع سپری کرد.
 
کلینتون نیز جلسه مناظره را به خوبی مدیریت کرد. او بیشتر وقت خود را صرف معرفی و توضیح اهداف دموکرات‌ها سپری کرد و در هیچ لحظه‌ای از مناظره مستقیما به جمهوری‌خواهان حمله نکرد. سپس به ارائه توضیحاتی درباره عقاید شخصی خود و نگرش سیاسی‌اش پرداخت که مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.
 
برخلاف مناظره نخست جمهوری‌خواهان که به گفته مجری برنامه هیچ ستاره‌ای نداشت، در اولین مناظره دموکرات‌ها، هیلاری کلینتون به خوبی درخشید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار