کلینتون: تروریست ها همیشه در جستجوی سلاح هسته ای هستند

نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا، تکثیر سلاح هسته ای را مهمترین تهدید علیه امنیت ملی آمریکا عنوان کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا روز سه شنبه اعلام کرد تکثیر سلاح های هسته ای، مهم ترین خطر علیه امنیت ملی آمریکا است.

کلینتون در نخستین مناظره انتخابات درون حزبی دموکرات ها در لاس وگاس در پاسخ به سوالی درباره بزرگ ترین تهدیدهایی که علیه امنیت ملی آمریکا وجود دارد، گفت :" گسترش سلاح های هسته ای، احتمال افتادن مواد هسته ای به دست های ناپاک است ". کلینتون گفت :" من می دانم که تروریست ها به طور مرتب در جستجوی دستیابی به آن هستند ."

این سؤالی است که به طور سنتی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پرسیده می شود. در سال 2012 مت رامنی، نامزد جمهوری خواه در پاسخ به این سوال اعلام کرد روسیه بزرگ ترین خطر برای امنیت ملی آمریکا است که دموکرات ها از این پاسخ انتقاد کردند و باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا نیز در واکنش به آن اعلام کرد جنگ سرد به پایان رسیده است.

سناتور برن ساندرز، رقیب هیلاری کلینتون نیز سه شنبه در پاسخ به این سؤال، تغییرات آب و هوایی را مهم ترین تهدید علیه امنیت ملی آمریکا عنوان کرد.

ساندرز خاطر نشان کرد « جامعه علمی ما به ما می گوید در صورتی که برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی کاری نکنیم، در صورتی که سیستم انرژی خود را برای رهایی از منابع انرژی فسیلی تغییر ندهیم، سیاره ای که برای کودکان و نوادگان خود به جا می گذاریم، شاید دیگر غیر قابل سکونت باشد . "


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار