قائم مقام سازمان نظام پرستاری بر لزوم بهبود و ارتقاء سلامت از طریق دانش و بهبودی سیستم‌های سلامت تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان دکتر احمد نجاتیان قائم مقام سازمان نظام پرستاری با اشاره به پیشرفت و توسعه سلامت و تلاش‌های پی در پی سازمان نظام پرستاری گفت: شاید در گذشته علم پرستاری یکی از شاخصه‌های مهم برای کشور به حساب نمی‌آمد و فقط موضوع قابل توجه برای مردم پزشکان بود . اما امروزه با پیشرفت علم نیاز به پرستاران و خدمات دیگر به موازات پزشکان بسیار حائز اهمیت محسوب شده است. 

وی در ادامه افزود: از جمله سازمان‌ نظام پرستاری در بخش سلامت از جمله سازمان ملی استاندارد ایران و دیگر سازمان‌های مربوطه برای بهبودی سلامت، همکاری داشته است. 

قائم مقام سازمان نظام پرستاری اظهار داشت: برای پیشرفت سلامت با همکاری بخش‌های تخصصی و تشکیل جلسات مشترک به این نتیجه رسیدیم که یک حیطه دیگری در بهبود نظام سلامت و نظام پرستاری موثر واقع می‌شود، تخصصی مهندسی سیستم سلامت است که پس از جلسات متعدد منجر به انعقاد یک تفاهم‌نامه شده که بتوانیم از طریق دانشگاه تربیت مدرس با دانش‌های مهندسی سیستم‌های سلامت بیشتر آشنا شویم و از این دانش‌ها برای بهبود سیستم‌های سلامت به ویژه در حوزه نظام پرستاری استفاده شود. 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار