رونق سرمایه‌گذاری در حوزه سلامت در دوره پسا تحریم

شرایط سرمایه گذاری در حوزه سلامت در دوره پسا تحریم رونق بیشتری می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، هاشمی وزیر بهداشت در نشست مشترک با وزیر بهداشت ژاپن در دفتر خود گفت: خوشحالیم از اینکه دکتر روحانی رئیس جمهور، سلامت را جزو اولویت‌های دولت خود قرار داد و در حال حاضر بیش از 98 درصد مردم ایران تحت پوشش بیمه قرار دارند. بنابراین با حمایت مالی دولت برای دریافت خدمات بهداشتی شرایط سرمایه گذاری در حوزه سلامت کشور ایران برای کمپانی‌های کشورهای خارجی کاملا به صرفه خواهد بود.

وزیر بهداشت ادامه داد: ایران در دهه گذشته شاهد روابط خوب با کشور ژاپن بوده است و این خود زمینه‌های همکاری بیشتر بین دو کشور را در حوزه‌های غذا و دارو و بهداشت و درمان فراهم می‌کند.
 
وزیر بهداشت همچنین در خصوص تفاوت وزارت بهداشت کشورمان با کشور ژاپن گفت: وزارت بهداشت ایران با وزارت بهداشت در کشور ژاپن مقداری تفاوت دارد به این دلیل که ما علاوه بر بهداشت و درمان بحث آموزش پزشکی را هم  عهده دار هستیم. همچنین 900 بیمارستان و 120 هزار تخت بیمارستانی در کشور داریم که همه اینها در کنار بحث آموزش پزشکی توسط این وزارتخانه مدیریت می‌شود. 

قاضی زاده هاشمی همچنین گفت: دولت بنا دارد 100 هزار تخت بیمارستانی جدید را در بازه زمانی 10 سال آینده ایجاد کند، همچنین در زمینه تجهیزات پزشکی کشور ما نیاز به بیش از 600 دستگاه از قبیل آنژیوگرافی، ام‌ آر آی و . . . در دو سال آینده نیاز است که در کشور نصب شود و این خود زمینه سرمایه گذاری را برای کمپانی‌های علاقمند در این حوزه مساعد می‌کند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار