اصفهان؛

وزيركشوربرای افتتاح مترو به اصفهان سفر می کنند

شهردار اصفهان گفت: نیمی از مرحله خط يك مترو شهر اصفهان پنجشنبه هفته جاری با حضور وزيركشور به بهره برداری می رسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مهدی جمالی نژاد در جمع خبرنگاران گفت: فاز اول خط يك مترو حدفاصل ايستگاه قدس در خيابان امام خمينی(ره) تا ايستگاه شهدا به طول 11 كيلومتر پنج شنبه هفته جاری با حضور وزير كشور و معاونانش به صورت رسمی آغاز به كار مي كند.


وي با اشاره به اينكه در ابتدای راه اندازی، مترو به مدت سه ساعت به شهروندان سرويس دهی مي كند، افزود: با افزايش واگن‌های مترو ساعات خدمات رسانی به شهروندان افزايش می يابد.


شهردار اصفهان اظهار كرد: از ابتدا تاكنون برای فاز اول خط يك مترو 1400 ميليارد تومان هزينه شده است.


جمالي نژاد با اشاره به اينكه خط يك مترو به طول 20.2 كيلومتر حدفاصل ايستگاه قدس تا ايستگاه دفاع مقدس شامل 20 ايستگاه است، تصريح كرد: خط يك مترو در 3 مرحله به بهره برداری و در اختيار شهروندان قرار مي گيرد.


وی با تاكيد بر اينكه فاز اول خط يك مترو از ايستگاه قدس تا شهدا هفته جاری به بهره برداری می رسد، خاطرنشان كرد: فاز دوم خط يك مترو از ايستگاه شهدا تا ايستگاه تختی به طول يك كيلومتر در نيمه اول سال آينده راه اندازی مي شود.


شهردار اصفهان ادامه داد: فاز سوم خط يك مترو از ايستگاه تختی تا ايستگاه دفاع مقدس به طول 9 كيلومتر قرار است در سال 96 به بهره برداری برسد.

جمالي نژاد با اشاره به خط دو مترو حدفاصل ايستگاه زينبيه در شمال شرق اصفهان تا ميدان شهدای خمينی شهر اضافه كرد: عبور مترو از زير ميدان امام(ره) در حال مطالعه می باشد و قرار بر اين است كه آسيبی به ميراث فرهنگی شهر وارد نشود چرا كه به طور حتم شهرداری توسعه همراه با ميراث را مد نظر دارد و قرار نيست سبقه شهر اصفهان تحت تاثير قرار گيرد.

وي در ادامه با اشاره به اجرای طرح تراموا گفت: راه اندازی تراموا در اصفهان در دست مطالعه است و اكنون با دو شركت در رابطه با اجرای طرح تراموا صحبت شده است.

شهردار اصفهان اظهار كرد:اجرای طرح تراموا از ميدان استقلال تا ميدان جمهوری و سپس از ميدان جمهوری تا ميدان آزادی پيش بينی شده است.

جمالی نژاد تاكيد كرد: در صورتي كه تراموا توجيه اقتصادی داشته باشد، از تراموا در شهر اصفهان استفاده خواهيم كرد.

انتهای پیام/ب

برچسب ها: افتتاح ، مترو ، اصفهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.