اصفهان؛

شهرهای جدید با مترو به شهر مادر متصل می گردد

آئین افتتاح 62 طرح راهسازی وراهداری و 1896 واحد مسکن مهر استان اصفهان باحضور معاون وزیر راه وشهرسازی به صورت نمونه در شهر علامه مجلسی برگزار شد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان محسن نریمان معاون وزیر راه وشهرسازی ومدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید درآئین افتتاح 62 طرح راهسازی وراهداری و یکهزارو 896 واحد مسکن مهر که با حضور مسئولان استانی انجام شد گفت : باید شهرهای جدید استاندارد، پویا و با معیارهای بین المللی ایجادگردد .

وی گفت: هدف این است که شهرهای جدید با ریل به شهر مادر متصل گردد و بدین منظور ایجاد رینگ اصفهان ، بهارستان ، فولادشهر و مجلسی قابل پیگیری و این امر در برنامه ها پیش بینی و اجرایی خواهد شد.

معاون وزیر راه وشهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید افزود: سعی شده تا کارهای روبنایی وزیربنایی ازقبیل مدرسه ، مسجد ، فضای بهداشتی درمانی و فرهنگی در این شهرها ایجاد گردد که در شهرهای مجلسی ، فولادشهر وبهارستان این موارد درنظر گرفته شده است .

وی با اعلام اینکه سعی بر این است که مسکن با کیفیت و با امکانات مناسب به متقاضیان تحویل شود ابراز امیدواری کرد درسال همدلی و همزبانی دولت وملت وبا کمک قوای مجریه ومقننه بتوان بستر ساز اقدامات خیر در منطقه شد .

حجت اله غلامی مدیرکل راه وشهرسازی استان اصفهان نیز در این آئین گفت :از 199 هزار واحد مسکن مهر استان 170 هزار واحد افتتاح شده و 15 درصد مابقی نیز امید است تا پایان سال افتتاح وبقیه طرح های مسکن مهر در 3 ماهه اول سال 95 به اتمام رسد .

وی اظهار داشت : در بحث راه در 24 شهرستان واقع در استان، 62 طرح راهسازی بالغ بر 1340 میلیارد ریال امروز افتتاح میگردد که شامل 247 کیلومتر بهسازی وروکش آسفالت راهها ، 15 طرح راهداری ، احداث وبهسازی 80 کیلومتر طرح بزرگراهی و احداث وساماندهی 4 دستگاه پل می باشد .

غلامی با اشاره به هدف گذاریهای اداره کل راه وشهرسازی استان اصفهان در بخش راه افزود : هدف اول تامین سفری ایمن در بخش بار ومسافر است که امید است بتوان این موضوع را در شاخص های کشوری لحاظ کرد تا اعتبارات بیشتری به بخش راه تخصیص یابد .

وی هدف دوم این اداره کل را ایجادارتباط شهرستانها با مرکز استان دانست وگفت : هدف دوم دوبانده نمودن تمامی راههای ارتباطی استان با شهرستانها و همچنین دوبانده نمودن راههای مواصلاتی استان با 9 استان مجاور است که امید است با برنامه ریزیهای انجام شده تحقق یابد .

مدیرکل راه وشهرسازی استان اصفهان در بخش توسعه و عمران شهری عنوان کرد : از 106 شهر استان طرح توسعه 95 شهر به اتمام رسیده و تا دو ماه آینده 11 شهر باقیمانده نیز طرحهای توسعه ای آنها به اتمام خواهد رسید و برای تهیه طرح های تفصیلی شهرها عقد قرار داد بسته خواهد شد .

انتهای پیام/گ

برچسب ها: شهر ، مترو ، اصفهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.