رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: طی یک سال اخیر با بازرسی های انجام شده 11 هزار و 350 مورد کالا توقیف شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، نیره پیروز بخت رئیس سازمان ملی استاندارد امروز در مراسم روز جهانی استاندارد با بیان اینکه رویکرد دولت همچون سازمان ایزو یکپارچه سازی نظام استاندارد سازی است اظهار داشت: باید هماهنگی ها در راستای ارتقای نظام استاندارد سازی و پوشش استاندارد به تمام محصولات و اقدامات در جهت اجرای سیاست های مقاومتی انجام شود .

وی تاکید کرد: رویکرد دولت پارچه سازی و افزایش تعامل بین دستگاهی است تا از این طریق مرز نظامات مختلف مشخص شود.

رئیس سازمان ملی استاندارد به اقدامات سازمان استاندارد در عرصه بین الملل طی دوسال اخیر اشاره کرد: در ارزیابی ایزو رتبه ایران از میان 163 کشور به 27 ارتقا یافته است ( پیش از این رتبه ایران 31 بود).

وی افزود: همچنین برای اولین بار دبیر خانه بین المللی مواد غذایی وکشاورزی را در ایران مستقر کرده ایم که این دبیرخانه مدیریت 18 کشور را دارد، چهار استاندارد واژگان به زبان فارسی نیز تدوین شد که این موضوع تا کنون سابقه نداشته است.

وی تصریح کرد: رهبری چندین پروژه بین الملی برای تدوین استاندارهای مختلف نیز به ما سپرده شد.

پیروز بخت به اقدامات سازمان ملی استاندارد در حوزه ملی نیز اشاره کرد و افزود: در یکسال اخیر با وجود کمبودهای مالی سعی کرده ایم با مدیریت منابع کارمان را متوقف نکنیم .

وی ادامه داد: به عنوان نمونه در بازرسی ادواری CNG که جزو وظایف سازمان نیست حدود 20 هزار خودروی دولتی را بازرسی کرده ایم و همچنین دو هزار و 650 اسانسور ساختمان دولتی را مورد بازرسی قرارداده ایم. 

وی ادامه داد: مصرف انرژی را در 18 صنعت انرژی بازرسی کرده ایم که با گزارش هایی که از این بازرسی ها به وزارت صنعت و نیرو می دهیم جرائمی برای واحدهای پرمصرف درنظر گرفته می شود.

رئیس سازمان ملی استاندارد تصریح کرد: حدود 11 هزار و 350 مورد توقیف کالا ، 250 جعل علامت استاندارد و هزارو 340 مورد اعلام جرم و ارجاع به مراجع داشته ایم.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار