معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: 16 هزار و سیصد هکتار از اراضی شمال استان در بازه زمانی پنج ساله زیر پوشش طرح الگوی کشت قرار می گیرد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ محمدرضا پورخاتون به طرح اجرای طرح همیاران آب در استان کرمان اشاره کرد و افزود: این طرح به صورت مصوبات 17 گانه در حیطه کاری خیلی از دستگاه های دولتی طراحی و ابلاغ شده است.

وی حذف کشت محصولات با نیاز آبی بالا را یکی دیگر از این طرح ها عنوان کرد.

پورخاتون با اعلام اینکه در طرح تغییر الگوی کشت محصولات کشاورزی باید مولفه های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در نظر گرفته شود، خاطرنشان کرد: برای طرح تغییر الگوی کشت حدود 10 هزار هکتار از اراضی استان نباید کشت شود و 6 هزار هکتار مابقی باید کشت محصولاتی با نیاز آبی کم و از نظر اقتصادی خوب باشد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان به اولویت های تغییر الگوی کشت اشاره و تصریح کرد: اولویت نخست کشت محصولاتی است که به نوعی در بحث امنیت غذایی جامعه در سبد غذایی وجود دارند مثل : گندم، جو و محصولات روغنی که نمی توانیم در تأمین آنها وابسته باشیم.

پورخاتون پیش بینی کرد: در طی اجرای برنامه 5 ساله از این طرح، حدود 100 میلیون متر مکعب در مصرف آب شمال استان کرمان صرفه جویی شود.

انتهای پیام/گ

برچسب ها: اراضی ، کشت ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.