رئيس پليس آگاهي فرماندهي انتظامي استان اصفهان مالخران را مهمترين عامل ترغيب سارقان براي ارتكاب سرقت عنوان و بر برخورد قاطع با اين گونه افراد تاكيد كرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، سرهنگ" ستار خسروي" اظهار داشت: يكي از جرايمي كه امروز به دغدغه اي براي مردم و مسئولان تبديل شده جرم سرقت است.

وي از سرقت به عنوان ام الجرايم ياد كرد و گفت: سرقت به هر صورت كه انجام بگيرد در زمره جرايم خشن قرار مي گيرد و از آن جهت كه احساس امنيت را در جامعه پايين مي آورد براي پليس از اهميت بالايي برخوردار است.

اين مقام مسئول سه عنصر سارق، اموال مسروقه و مالخر را به عنوان مثلث شوم سرقت برشمرد و گفت: مهمترين عامل ترغيب سارقان براي ارتكاب سرقت مالخران هستند، زيرا اگر سارق جايي را براي فروش اموال مسروقه نداشته باشد دست به سرقت نمي زند.

وي با بيان اينكه معامله امواله مسروقه تحت هر عنواني جرم است و براي آن مجازات سنگيني پيش بيني شده گفت: پلمب واحد صنفي، لغو پروانه كسب و در صورت تكرار قرار گرفتن در ليست سياه مجرمان از جمله تدابيري است كه براي برخورد با مالخران انجام مي گيرد.

خسروي با اشاره به برخورد قاطع پليس آگاهي با خريداران اموال مسروقه از شناسنامه دارد كردن صنوف خريدار اموال دست دوم خبر داد و بيان داشت: متصديان اين واحدها مي بايست در صورت خريد اموال دست دوم مشخصات كامل فروشنده و اموال خريداري شده را در دفتر مخصوص ثبت كنند زيرا در غير اين صورت اگر اموال مسروقه كشف شوند هيچ توجيهي از آنان قابل قبول نبوده و به عنوان مالخر اموال مسروقه دستگير مي شوند.

رئيس پليس آگاهي استان خاطر نشان كرد: اوراق كردن خودرو بدون مجوز قانوني ممنوع است و پليس با كساني كه اقدام به اين كار كنند برخورد خواهد كرد.

سرهنگ خسروي به واحد هاي صنفي توصيه كرد از خريد اموالي كه احتمال سرقتي بودن آن را مي دهند خودداري كرده و موضوع را از طريق شماره تلفن 110 به پليس اطلاع دهند.


انتهای پیام/گ

برچسب ها: مالخران ، سرقت ، اصفهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.