اصفهان؛

اعضاي باند سرقت از منازل با 15ميليارد ريال اموال مسروقه دستگير شدند

اعضاي باندبزرگي كه به صورت حرفه اي اقدام به سرقت از منازل مردم مي كردند در يك عمليات همزمان و هماهنگ در مخفيگاه هايشان دستگير و بيش از15 ميليارد ريال اموال مسروقه از آنان كشف شد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، سرهنگ" ستار خسروي" اظهار داشت: در پي شكايت تعدادي از شهروندان اصفهاني مبني بر سرقت از منازل آنها به روش تخريب قفل موضوع به صورت ويژه در دستوركار كارآگاهان اين پليس قرار گرفت.

وي افزود: تحقيقات براي جستجوي عامل يا عاملان اين سرقت ها ادامه داشت تا اينكه كارآگاهان پايگاه غرب اين پليس با اقدامات ويژه و تخصصي و اشرافيت خود توانستند رد پاي سارقي سابقه دار را در اين سرقت ها به دست آورده و وي را در مخفيگاهش دستگير كنند.

اين مقام مسئول عنوان داشت: متهم كه در ابتدا منكر هرگونه بزهي بود پس از مواجه با مدارك و مستندات كارآگاهان به ناچار لب به اعتراف باز كرده و به انجام سرقت منزل با همدستي سه نفر ديگر اقرار كرد.

سرهنگ خسروي تصريح كرد: با اعترافات متهم دستگير شده ماموران اين پليس در سه عمليات همزمان و هماهنگ توانستند اعضاي يكي از باندهاي بزرگ سرقت منزل را شناسايي و دستگير كنند.

وي با بيان اينكه اعضاي اين باند سه مرد و يك زن هستند گفت: در اين عمليات چهار مالخر نيز دستگير و در مخفيگاه هاي سارقان و مالخران اموال مسروقه شامل طلاجات، فرش، لوازم خانگي، صوتي و تصويري، عتيقه جات، دوربين هاي فيلمبرداري و عكاسي و... به ارزش 15 ميليارد ريال كشف شد.

رئيس پليس آگاهي استان اظهار داشت: تمامي متهمان دستگير شده ، سابقه دار و معتاد به مواد مخدر از نوع شيشه هستند و تا كنون به 60 فقره سرقت منزل در منطقه غرب و شرق شهر اصفهان اعتراف كردند .

اين مقام انتظامي در خصوص نحوه انجام سرقت توسط متهمان گفت : اين افراد در ساعات خلاء روز و شب به صورت گروهي به سرقت رفته و پس از انتخاب منازل مورد نظر خود با زدن زنگ در و اطمينان از خالي بودن منزل وارد منزل مي شدند و يكي دو نفر نيز در بيرون كمين مي كردند.

سرهنگ خسروي ، استفاده از تجهيزات ايمني، استفاده از در هاي ضد سرقت، قفل هاي ايمن، آيفون هاي هوشمند، نصب نرده به در و پنجره و استفاده از دزدگير را در پيشگيري از سرقت منزل بسيار مؤثر عنوان كرد و اظهار داشت: نگهداري سكه، پول ، طلاجات و زيور آلات در مكان هايي از منزل كه دسترسي به آنها آسان است از جمله سهل انگاري مالباختگان عنوان كرد.  

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.