اداره كل دامپزشكي خراسان رضوي از مرحله دوم عملیات واکسیناسیون در گاودارهای صنعتی، نیمه صنعتی و روستایی خراسان رضوی عليه بيماري تب برفكي هفته جاری آغاز می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جواناز مشهد؛ رئیس  اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی دامپزشکی خراسان رضوی گفت: در اين مرحله، 300 هزار راس دام هاي سنگین(گوساله و گاو) صنعتی و مناطق روستایی تحت پوشش عمليات ايمن سازي عليه بيماري تب برفكي قرار می گيرند.

محسن عابدزاده، افزود: در اين مرحله و در راستاي واگذاري امور تصدي گري، اجراي بخشی از عمليات يادشده به بخش خصوصي دامپزشکی واگذار شده است که بخش دولتی نظارت کاملی بر اجرای این عملیات دارد.

وي گفت: مطابق دستورالعمل سازمان دامپزشكي كشور، به منظور به حداقل رسانيدن خسارات ناشی از بیماری، كليه دام های سنگین استان با رعايت كليه اقدامات بهداشتي– قرنطينه اي تحت پوشش عمليات مايه كوبي قرار می گیرند.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی دامپزشکی خراسان رضوی ضمن تاكيد بر نظارت بخش دولتي بر نحوه انجام خدمات توسط اكيپ هاي مايه كوب اعلام کرد: طرح مذكور، تا 30 روز کاری ادامه خواهد داشت و گزارش دهي انجام عمليات از طريق سامانه اطلاعات جغرافيايي GISتوسط شبكه هاي دامپزشكي شهرستان هاي تابعه صورت می گیرد.

وی با توجه به رايگان بودن واكسيناسيون تب برفكي براي دامداران و روستائيان استان، خاطرنشان کرد: برابر دستورالعمل ارسالي، ‌هرگونه توزيع و عرضه غيرمجاز واكسن تب برفكي در سطح استان از طريق مراجع قضايي و انتظامي پيگيري خواهد شد و نیز صدور مجوز تردد دام در سطح استان، حداقل دو هفته پس از اتمام انجام مايه‌كوبي و درصورت رعايت تمهيدات قرنطينه‌اي- بهداشتي و رعايت مفاد ساير دستورالعمل‌هاي مربوطه مانند گذشته توسط شبكه‌هاي دامپزشكي شهرستان بلامانع خواهد بود.

  وی گفت: دامداران تا حد ممكن از رفت و آمد به دامداري يكديگر اجتناب ورزيده و محتواي حوضچه هاي ضدعفوني را همه روزه با مواد مناسب پر نموده و از حمل و نقل و خريد و فروش بدون ضابطه هرنوع دام، اكيداً خودداري كنند.

عابدزاده با توجه به حساسيت موضوع، از نيروهاي انتظامي نيز خواست تا از تردد بدون مجوز دام ها در سطح راه هاي استان به طور كامل ممانعت به عمل آورده و موارد تخلف را به دامپزشكي منطقه گزارش كنند تا هماهنگي لازم با مراجع قضايي انجام گردد.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.