یک زن ماجراجو به جای هدر رفتن وقت خود در صف خرید از نوعی روبات هوشمند با قابلیت هدایت از راه دور استفاده کرده‌ که موجی از تحسین در سطح جهانی را در برداشته است.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در یک اقدام منحصر بفرد یک زن در کشور استرالیا و در شهر سیدنی با استفاده از یک روبات DEOID اقدام به خرید گوشی جدید Iphone s6 کرده است. 

این روبات‌ به جای کاربرش در صف خرید گوشی iphone ایستاد + تصاویر

گفتنی است، این زن روبات را در محل صف شلوغ خریداران گوشی Iphone که پشت درب فروشگاه ساعت‌ها و روزها ایستاده‌ و حتی در چادرهایی اتراق کرده بودند کار گذاشته و به سر کار عادی خود رفته است روبات جای او را در صف نگه داشته و کنترل و حرکت آن توسط کاربر خانم Lacy kelly صورت گرفته است. 

خانم Kelly اولین فرد در شهر سیدنی بوده است که توسط روبات خود موفق به خرید گوشی Iphone شده است. 

این روبات در مقابل بارش باران و افت درجه حرارت شدید سیدنی مقاومت کرده و پس از باز شدن درب‌ها و آغاز رسمی خرید گوشی Iphone با هدایت خانم Kelly موفق به خرید گوشی شده است. 

در کشور استرالیا و در شهر سیدنی بیش از 50 نفر در خارج از فروشگاه شرکت اپل با وجود باران و سرمای شدید هوا اتراق کرده تا جزو اولین دارندگان گوشی جدید این شرکت باشند. 

این روبات‌ به جای کاربرش در صف خرید گوشی iphone ایستاد + تصاویر

انجام این کار و خرید و ایستادن یک روبات در صف به جای انسان برای خرید کالا نخستین بار در جهان صورت گرفته و خانم Kelly صاحب یک رکورد منحصر بفرد شده است.

خوشبختانه طی چند روزی که روبات در صف منتظر بوده‌ فردی آن را مورد تخریب قرار نداده و سایر افراد ایستاده در صف از این اقدام منحصر بفرد حمایت کرده‌اند.

ماموران اولین گوشی را به روبات خانم Kelly تحویل داده و مبلغ را به صورت اینترنتی از او دریافت کرده‌اند. 

استفاده از روبات‌ها در عصر حاضر رنگ و بوی جدیدی به خود گرفته و خانم Kelly از قابلیت روبات خود برای انجام کار خرید و اقامت خود در خانه و رسیدگی به امور منزل و انجام کارهایش استفاده کرده است.

این روبات‌ به جای کاربرش در صف خرید گوشی iphone ایستاد + تصاویر

تا به حال از روبات‌ها بیشتر در زمینه انجام کارهای صنعتی، پرستاری و مراقبت،‌ ردیابی، حرکت و اموری از این دست استفاده شده است اما استفاده از روبات به نمایندگی از یک انسان تا به حال سابقه نداشته است. 


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار