یک کارشناس اقتصادی گفت: کارآفرینان خارجی با انتقال تجربه و شیوه مدیریت بازاریابی و خلاقیت الگوی مناسبی است.

لطفعلی بخشی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص اشتغال‌زایی اظهار داشت: کارآفرینان نقش مهمی در اشتغال‌زایی ایفا می‌کنند و دولت با یک سیاست گذاری صحیح می‌تواند کارآفرینان را تشویق به کارهای جدید کند.

این کارشناس اقتصادی در ادامه نوآوری را لازمه یک کارآفرین دانست و افزود: جذب کارآفرینان خارجی در شرایط فعلی اقتصادی کشور می‌تواند الگویی برای کارآفرینان ایرانی باشد و با ورود کارآفرینان خارجی موتور نوآوری کارآفرینان داخلی روشن می‌شود.

وی با اشاره به رابطه اقتصادی ایران با دیگر کشورها گفت: یکی از دلایلی که کشور ما تبدیل به بازار مصرف کالاهای خارجی شده است میتوان به رابطه محدود گذشته ایران با دیگر کشورهای جهان اشاره داشت.

بخشی رابطه مثبت فعلی ایران با دیگر کشورهای جهان را گامی مثبت در جهت جذب کارآفرین و سرمایه گذار برشمرد و اظهار داشت: سیاست‌های دولت در جذب کارآفرین گامی مثبت برای بهبود بحران اقتصادی کشور است .

وی جذب کارآفرین را برابر انتقال تکنولوژی و دانش فنی به کشور دانست و تصریح کرد: ایده‌های جدید کارآفرینان منجربه ایجاد تکنولوژی‌های جدید می‌شود و کشور ما می‌تواند در بلندمدت تکنولوژی‌های جدید به دنیا صادر کند.

این کارشناس اقتصادی در پایان گفت: کارآفرینان خارجی الگوی مناسبی برای کار آفرینان ایرانی هستند تا شیوه صحیح مدیریت، بازاریابی و خلاقیت را بیاموزند.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار