فرمانده انتظامي شهرستان زنجان گفت:وقوع جرائم در زنجان 38 درصد كاهش يافته است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از زنجان؛: فرمانده انتظامي شهرستان زنجان با بیان این مطلب گفت :تأثيراتي که رسانه‌ها، خبرنگاران و جرايد مي‌توانند در مقوله جرم‌زدايي داشته باشند حائز اهميت است و مي‌توان ادعا کرد که رسانه‌ها مهمترين ابزار نظارتي در جامعه هستند.

وي افزود: بدون شک اطلاع رساني و ارتقاي سطح آگاهي هاي عمومي شهروندان مي تواند در پيشگيري از وقوع جرم و کاهش آسيب ها و ناهنجاري هاي اجتماعي موثر باشد. به همين خاطر اصحاب رسانه و مطبوعات مي توانند در اين زمينه پيشگام بوده و رسالت خود را به نحو مطلوب انجام دهند.

اين مقام مسئول با اشاره به اينكه آموزش از اهميت بسيار بالايي در پيشگيري از وقوع جرائم و آسيب ها در جامعه دارد اظهار کرد:رسالت رسانه‌ها ارتقاي معلومات عمومي افراد و آموزش عمومي است و آموزش عام و همگاني در جهت جامعه‌پذيري و اجتماعي کردن شهروندان از اهم آنهاست.

خاني پور عنوان کرد: روشنگري رسانه ها خود به عنوان ابزار کنترل اجتماعي مي تواند در افزايش امنيت و استواري پايه هاي آن مفيد واقع شود، رسانه هاي ديداري و نوشتاري، کارکردي امنيت ساز دارند و در ايجاد امنيت از نقشي موثر برخوردارند.

اين مقام انتظامي  با اشاره به اجراي 200 طرح پاكسازي در شش ماهه اول امسال گفت: بدون مشاركت همه جانبه همه اقشار مختلف مردم در توليد امنيت ، پليس به تنهايي قادر به ايجاد امنيت پاديار در جامعه نخواهد بود.

فرمانده انتظامي شهرستان زنجان خاطر نشان كرد: در شش ماهه اول امسال با تلاش پليس و همكاري سازنده مردم وقوع جرائم 38 درصد كاهش يافته است و اميدواريم به تداوم همكاري ها شاهد كاهش وقوع جرائم در جامعه باشيم.

وي از همكاري خوب همه قشر هاي مردم بويژه اصحاب رسانه از پليس در زنجان تقدير كرد.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: کاهش ، وقوع ، جرائم ، زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.